15 timer igjen

Det er akkurat så mange timer til jeg må ha på meg dette hærsjens blodtrykksapparatet….. Var lei det allerede etter et par timer, og det er ikke noe behagelig der det blåser seg opp hver hele og halve time. Det strammer noe innmari og venstrearmen min er øm som bare den allerede, og den som ikke er så veldig god fra før av. Der blåste den seg opp igjen, au og atter au….

Skal bli en sann fornøyelse å få den av i morgen formiddag skal jeg love….

Da jeg fikk den på meg og sykepleieren startet den sa han at jeg måtte ikke bli forskrekket om den første målingen var skyhøy, men den var ikke det. Når legen har sjekket blodtrykket mitt har den vært høyere. Jeg er spent på hva legen sier når jeg får gjennomsnittsmålingen for døgnet….

12 kommentarer
    1. Du fÃ¥r ha lykke til i natt da! Om du synes det har vært ille til nÃ¥ sÃ¥ kan jeg berolige deg med at det verste er igjen … Uff. Har ogsÃ¥ hatt pÃ¥ en sÃ¥nn for noen Ã¥r tilbake. For da jeg mÃ¥lte hos legen var blodtrykket ekstremt høyt. Men jeg har jo legeskrekk sÃ¥ det var vel derfor Høyt er det nÃ¥ ogsÃ¥, men jeg gÃ¥r pÃ¥ tabletter sÃ¥ da holder deg seg pÃ¥ et akseptabelt nivÃ¥. Heldigvis. Tenker du skal være letta i morra nÃ¥r du blir kvitt elendigheten. Lykke til. 🙂

    2. Marit: Jeg har tenkt pÃ¥ hvordan det blir i natt…. Regner med at jeg sover en time sÃ¥ blir jeg vekt for Ã¥ sove en time igjen, Ã¥ som jeg gleder meg….NOT!! Jeg hÃ¥per at mÃ¥lingene viser at jeg slipper Ã¥ ta noen piller, men mÃ¥ jeg sÃ¥ mÃ¥ jeg!!

    3. terand: Sykepleieren mente at det var viktig at de fikk en god måling under hvileperioden!!!! Jeg sa ingenting, for jeg tenkte at den hvileperioden blir det nok dårlig med, men jeg skal da forsøke å få meg litt søvn!!!

    4. Får håpe du får sove med denne på.
      Husker når Sven-Erik hadde dette, og det var visst ikke så lett.
      Det er jo bare en natt så det går nok greit.
      Skal sikkert bli godt å ta den av igjen da,

    5. Anne: Jeg kommer vel til Ã¥ sove mellom hver gang den pumper seg opp, hver hele time…. Kommer sikkert til Ã¥ være trøtt i morgen, men jeg har fri sÃ¥ jeg kan hive meg pÃ¥ senga etter jeg har vært hos legen :o))

    6. Så flott! Både med det ene og det andre. :o) Jeg har gått på tabletter i over 10 år pga. dette trykket. Tror det må være noe arvelig, men har jo ingen å spørre om det. Iallefall har de ikke funnet noen grunn for det. Ganske kjipt egentlig, for om jeg glemmer ei pille eller to (noe jeg gjør ganske ofte) så blir jeg dårlig med en gang. Svimmel og elendig. Men det er jo godt det er hjelp å få da! ;o) Ha en fortsatt fin dag.

    7. Gratulerer med trykket 😀 Vi gjør det ofte sÃ¥nn at vi jentene mÃ¥ler blodtrykket – uten at pasienten har legetime og da er det normalt 🙂 Men sÃ¥ fort enkelte har legetime og trykket blir mÃ¥lt av legen, da er det forhøyet – legeskrekk heter det, he he. Vi prøver Ã¥ skÃ¥ne pasientene for Ã¥ gÃ¥ med den mansjetten i 24 timer, sÃ¥ snille er vi :-))) Har kjøpt meg Samsung Galaxy S4 – HVIT, den er rÃ¥lekker, sÃ¥ nÃ¥ er tvillingjentene misunnelige kan du tro, men de MÃ… vente til de blir like gamle som meg har jeg sagt, hi hi hi. Ha en flott dag i sola.

    8. Marit: Det er ikke så greit når blodtrykket ikke normaliserer seg på annen måte enn at man må ta piller for det. En ting som er bra med at jeg har funnet min biologiske familie er at nå kan jeg sjekke eventuelle arvelige sykdommer, og høyt blodtrykk er heldigvis ikke en av dem :o))

    9. Lillian: Ut fra det du skriver forstår jeg at du jobber innen helsevesenet!! Hehehe, når jeg var inne hos legen etter å ha fått av meg måleren, sa jeg til han at alt var hans skyld. Trykket er jo helt normalt, men at han fikk blodet til å koke og stige til uante høyder. Han glisa godt da :o))

      Grattis med ny s4 :o)) Jeg fikk mail fra Tele2 i dag at den var sendt, så jeg har nok min om en dag eller to. Gleder meg veldig til å begynne å plukke på den! Ha en fortsatt fin sommerkveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg