Utslett til besvær

Den siste måneden har jeg slitt med røde og hissige utslett på øyelokkene og på halsen…. De har kommet for så å bli svakere og nesten blitt borte for så å komme tilbake igjen. I dag var de kommet tilbake igjen etter å ha vært ganske fine noen dager, og de var ikke noe pene i det hele tatt. Så lenge jeg er hjemme så har jeg ikke noe makeup på dem, men skal jeg ut blant folk føler jeg at jeg må dekke de til litt så de ikke er så i øyenfallende.

Da jeg var på apoteket tidligere i dag så viste jeg dem utslettene og de mente at jeg skulle prøve hydrokortison… Når jeg tenker etter så mener jeg å ha brukt det på disse utslettene før når jeg har fått dem. Jeg mener bestemt at det er varmeutslett, for jeg har ikke spist noe som jeg ikke har spist før de kom. Ikke er det kattene for jeg hadde de samme utslettene før jeg fikk dem. Jeg fikk beskjed om å være forsiktig når jeg smurte på over øyelokkene, og det skal jeg være…

Utslettet er mye hissigere enn det er ut på bildet, men man ser jo hvor hoven og skrukken huden er. Det gjør at hele huden over øyelokket føles stiv som lær og det er ikke noe behagelig når jeg blunker. På tide å smøre litt igjen og da blir det litt mykere en liten stund i allefall..

2 kommentarer
    1. Sånn blir jeg hvis jeg bruker en sjampo, balsam eller krem jeg ikke tåler. Har du byttet merke i det siste, så vær litt obs på det!

    2. Synne: Jeg skiftet hudprodukter for 2 mnd siden, men jeg tror ikke at det er dem…. Da ville nok reaksjonen ha kommet mye før. Det faktisk litt bedre i dag, sÃ¥ kortisonen hjelper i allefall :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg