Bilder fra Drøbak i dag

Det begynner å nerme seg slutten på ferien, og det var et sted jeg ikke hadde vært enda som jeg hadde veldig lyst til å dra til. Stedet var Drøbak, hvor min livsreise egentlig startet for mange mange år siden og hvor jeg ikke har vært siden.

Siden Anne også har ferie fortsatt og ingenting annet på kalenderen ble vi enig om å dra dit i dag. Meningen var at jeg skulle stå opp tidlig sånn at jeg var ganske klar når hun kom på formiddagen, men hvem var det som hadde glemt å sette alarmen på i går???? Det er så typiske meg, men vi kom oss avgårde alikevel om noe senere enn planlagt.

Etter at min biologiske mor hadde født meg på Rikshospitalet i Oslo ble jeg sendt direkte til Frelsesarmeens barnehjem Solgry i Drøbak.. Hit kom mine adoptivforeldre jevnlig på besøk for å mate og skifte på meg. Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Solgry for å se stedet, og i dag fikk jeg endelig gjort det.

Vår Frelsers Kirke, som ble oppført 29. oktober 1776.


(bilde hentet fra Google.no)

Vi spiste en god lunch Hos Hanna ved torvet, en Club Sandwitch med bacon…

Jeg er ikke så glad i å legge ut bilder av megselv, men tenkte å gjøre et unnak i dag :o)) Her sitter jeg ute i bakgården Hos Hanna og venter på at maten skal serveres. Når vi kom var det kun 4 nederlendere der, men de gikk ikke så lenge etter å da hadde vi plassen til oss selv.

Maten var fortreffelig og jeg var sulten så for en gang skyld ble talerken nesten tom, hehehe!!

Man kan jo ikke dra til Drøbak uten å besøke Julehuset…. Det var jo ikke helt den rette årstiden til å se på nisser og julepynt, men artig alikevel. Den ene av damene bak disken sa at vi burde komme tilbake igjen i slutten av november da mer julepynt, lys og servietter kom fram. Juletingene som sto framme nå var mer myntet på sommerturistene fikk vi vite. Vi kommer definitivt til å dra tilbake igjen nå snøen og kulda har kommet for å kjøpe inn litt nytt til jul :o))

To glade turister nede i havna som nyter det fine været og ferien :o))

Jeg kan ikke komme over hvor fint vær vi har hatt omtrent i hele sommer og nå i ferien min… I dag skinte sola fra en knallblå himmel og det var varmt å deilig nede ved fjorden. Jeg skulle ønske at jeg hadde et sånt søtt lite hvitt hus med utsikt over fjorden, hvor jeg kunne sitte på ettermiddagen ute i hagen å bare nyte :o))

Etter dyrlegebesøket i går har Ronja blitt veldig kozete, og i dag har hun diltet etter meg å småpratet å bedt om å få koz. Så fort jeg setter meg ned hopper hun opp i fanget mitt å tråkker rundt noen ganger før hun legger seg ned. Så skal jeg stryke og klø henne i pelsen en stund til hun er fornøyd, og da forsvinner hun for en stund. Nå har hun trukket seg tilbake til senga mi å lagt seg der, godjenta mi det :o))

Resten av det som er igjen av denne kvelden blir viet til å se på tv…, blogges :o))

6 kommentarer
    1. julianogmamma: Magic har jeg også reist med noen ganger, bra der :o)) Det ble ingen tur til Oscarsborg i dag, men neste gang skal vi nok få med det også :o))

    2. Det var en koselig tur vi hadde i dag og med fint vær.
      FÃ¥r dra tilbake dit igjen.
      Var mange fine bilder og jeg har jo nesten de samme jeg også.

    3. Anne: Hehehe, det blir mye likt når vi er på samme stedet :o)) Jeg kunne godt ha tenkt meg en tur tilbake om ikke så lenge, og da en tur til Oscarsborg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg