Ferien er over

I dag var det slutt på slaraffenlivet jeg har levet de siste 4 ukene med ferie…. Når klokka ringte var det en ulyd langt borte jeg helst ikke ville høre, men jeg hadde ikke noe valg. Når jeg først kom meg opp å inn i dusjen rullet øyelokkene seg helt opp uten hjelp, og da gikk det greit. Pusene skjønte ingenting, mammen deres oppe og stressa rundt så tidlig på morningen. De hadde ikke stått opp engang selv, og kikket trøtt på meg der jeg holdt på :o)) 

Ukene før ferien når flesteparten av Oslo’s befolkning også hadde ferie var det en drøm å ta t-banen. Det var mulighet for å sitte til og fra jobben hver eneste dag, men den muligheten er det slutt på nå gitt. Det var stappfult i dag, og jeg fikk en liten lomme midt i mellom to vogner, og kjente at stressnivået mitt nådde høyder det ikke har hatt på flere måneder. For å avlede tankene mine forsøkte jeg å konsentrere meg om å lese aviser på mobilen, og det funket sånn passelig. Jeg håper at det blir bedre etter som dagene går, og jeg venner meg til folkemengden igjen………

Det var godt å komme tilbake igjen, selv om det fortsatt bare er 50%… Jeg skal til legen i morgen igjen, og da får jeg vite hva han mener om å begynne å jobbe 100% igjen. Føler vel selv at det er på tide å komme inn normalt gjenge igjen. Skulderen og armen min er ikke helt bra, men den er relativt smertefri så lenge jeg ikke overdriver. Siden jeg ikke har hatt noe serlig fysio i ferien så er den derimot ganske stiv enda, men det regner jeg med vil rette seg opp igjen når jeg er i gang igjen.

Når jeg kom hjem hadde ikke sola kommet på balkongen enda så jeg tok med meg kaffekoppen og en hjemmebakt bolle å satte meg ut…. Jeg hadde også tatt med meg lesestoff, men jammen klarte jeg å sovne der jeg satt å var borte i nesten en times tid. Hadde ikke noe spesielt på planen så det var ikke så farlig.

For å unngå at jeg blir like trøtt i morgen tidlig så må denne damen komme seg tidligere i seng enn i går. Som alltid når jeg har ferie så klarer jeg alltid å snu døgnet helt på hode, og det er så vanvittig vanskelig å klare å snu det tilbake. Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg noen gang helt klarer det, for jeg liker å være opp på natten :o))

Merker at vi nå går mot slutten av sommeren, for bare i løpet av noen få dager så er det blitt merkbart mørkere på kvelden. Litt kozelig er det, for da kan man begynne å tenne lyktene igjen og jeg elsker å tenne masse lys både ute og inne :o))

Nå skal jeg lene meg godt tilbake i stresslessen å nyte kveldens siste kaffekopp og se litt på tv før jeg kryper opp i senga.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg