Oktober allerede!!!

Hvor har egentlig september måned blitt av??? Den må ha tatt på seg syvmilstøvler, for den kom å gikk så fort at jeg ikke har klart å følge med… Måneden begynte med mye sol og varmegrader og gled ut i mørke kvelder og en gradestokk som helt tydelig forteller om at nå er vi godt inne i høsten! Jeg syntes nok det er litt deprimerende med at det begynner å bli mørkt når man går om morningen og at dagslyset nesten er borte når man kommer hjem. Når det er sagt så blir det veldig kozelig inne med mange tente lys i glass og lykter :o))

Når lunchen kom måtte jeg bare se å komme meg ut en tur for å myke opp de stive leddene mine…. Har vært veldig fin de siste dagene, men i dag var det veldig stivt og vondt gitt. Tok meg bare en kjapp tur ned på Gunnerius, hvor jeg endte opp hos Bogerud Tekstil for å se på litt garn. Høst og vinterkvelder er til for håndarbeidet, og lappeteppet mitt er snart ferdig så det er på tide å finne noe jeg kan gjøre senere. Det blir mer pledd, og jeg kjøpte 2 nøster med dette pleddgarnet og en rundpinne no 6. Oppskriften står på innsiden av merkelappen, og beskriver 3 måter å strikke pleddet på. Når jeg begynner på det kommer det bilder :o))

De er veldig flinke til å grave opp overalt i bydelen, og dette hullet langt ut i gaten har vært åpentsiden tidlig i sommer… Av og til ser jeg noen karer driver ned i der å roter, men stort sett skjer det ikke så mye. Håper inderlig at de blir ferdig innen snøen kommer, for her blir det kaos i bakken når man stoppe for de som kommer ovenfra. Er ikke store stoppen som skal til innen folk blir stående å spinne på samme flekken…..

Jeg hadde glemt å ta med meg kamera i dag til min store irritasjon, for jeg hadde nemlig bestemt meg for å knipse noen høstbilder… Det går jo greit med mobilen også, til et vist punkt…

Denne karen er skikkelig selskapssyk, og hver gang vi møtes så går vi igjennom et rituale… Han lager noen festlige lyder og så kommer han springende bort til meg å stryker seg inntil bena mine og vil ha litt koz. Han bor i blokken ovenfor og gjør en bra jobb med å holde mus og rotter unna, iflg Vaktmesteren :o))

Første dagen i oktober er snart over uten at de helt store begivenhetene har skjedd…. Septembers siste dager ble kanskje ikke helt som jeg hadde tenkt meg, og jeg har tatt en en viktig beslutning som vil forandre en del i livet mitt. Hvor mye vet jeg enda ikke….. Jeg skal fortelle mer om denne beslutningen litt senere, akkurat nå er ikke rette tidspunktet. Jeg kan jo si at jeg måtte gå noen runder med meg selv inntil jeg var sikker på hva jeg skulle gjøre!!

Nå derimot skal jeg se de siste minuttene av nok en reprise av Independence Day på Filmkanalen, og så skal jeg se om jeg klarer å komme meg i seng i någenlunde tid i kveld.

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, blogges.

8 kommentarer
    1. Du sier noe. Synes vi akkurat har startet pÃ¥ semptember, sÃ¥ er den jaggu meg omme alt! Og nÃ¥ gÃ¥r det i rasende fart fremÃ¥t jul. Er bare Ã¥ begynne med shoppingen. Huff….
      Nei, nok om det – ha en flott natt og hÃ¥per du vÃ¥kner fit for fight til morgendagen som kommer 🙂

    2. ninaoglivet: Tror jeg skal fortrenge juleshoppingen en stund til du, hehehe!! Etter en god natt søvn så er denne dama i farten igjen vetu :o))

      Ha en fortsatt fin kveld og natt selv :o))

    3. Masse fine høstbilder her. Og nytt hjemmestrikket pledd hadde jo passet meg bra, siden det kun er 7 uker til min bursdag – sÃ¥ dette rekker du!!!! ;)))

    4. September ble nesten en sommermåned derfor ble overgangen ganske brå til mørket og litt kjørligere vær. Akkurat idag har det ikke vært kaldt her men det er ganske mørkt her og det blir verre for hver dag.

    5. hobbyting: Her har det i grunnen vært ganske kjølig den siste tiden, og jeg savner den Ã¥ lyset…. Gruer meg til det blir enda mørkere nÃ¥r jeg kommer hjem fra jobben, ikke spesielt moro, men pÃ¥ den positive siden er det bare 3 mnd til det snur og gÃ¥r mot sommer igjen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg