Min helg

I går våknet jeg av at to små pusejenter lå oppå meg og sov….. Vanligvis pleier de å ligge nede ved føttene mine, men i går hadde de lagt seg godt til rette oppå bena og magen min. Det varmet så god at jeg nok ble liggende litt lenger enn jeg først hadde tenkt meg.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg ut i går, men plutselig så bråbestemte jeg for å dra en tur ned på Bryn senteret for å gå på Claes Ohlsson å handle inn noen ting jeg hadde sett på der. Samtidig så stakk jeg innom Ultra og kjøpte en pakke med fullkornsris. Hjemme hadde jeg bare en pose med fanlig hvit ris igjen, så jeg hadde spurt om Anne kunne ta med seg en pose når hun kom. Det trengte hun ikke å gjøre nå. Kjøpte med meg et par poser med snoop som vi kunne kose oss med på kvelden også.

På veg hjem igjen dro jeg innom Statoil stasjonen for å skaffe en statoil kopp, men da de ikke hadde lokk til koppen droppet jeg det kjøpet. Det ble i stedet en minikopp med kaffe til 20,-. Hadde jo tenkt meg en litt større kopp, men de hadde ikke noe annet en minikopper så da måtte det bli det. Tok med meg kaffen hjem å satte meg på krakken ute i gården for å drikke den. Det var jo så flott høstvær at det var bare deilig å sitte der en stund.

Oppe i skogen var det en massa liv med stær, trost og det jeg tror var sidensvans. De var i full gang med å høste rognebærtrærne, og det raslet i grenene der det flakset rundt. Ved borteste oppgangen satt en skjære på lokket til søppelkassen og reiv i plasten. Den kunne ikke skjønne hvorfor den ikke fikk tak i det som var nede i kassen, når den satt oppå lokket. Den holdt på lenge, og det var artig å se på hvordan studerte på hvordan det skulle fixe problemet… Klarte ikke det.

Jeg skulle egentlig ha gått inn for å dra en runde med støvsugeren, men jeg droppet det å prioriterte å sitte ute å koze meg i sola i stedet. Anne ringte mens jeg satt der, og lurte på om det var greit om Kine ble med. Selvfølgelig var det okey :o)) Jeg hadde bare tatt to kyllingfileer så da jeg kom inn forta jeg meg å ta opp en til.

Middagen bestod av rotgrønnsaker i bunnen av en ildfast form, med kyllingfilee på toppen. Kyllingen var fylt med en blanding av smør, hvitløk, estragon og parmesanost. Jeg får vann i munnen bare av å tenke på det. Det var jo egentlig jeg som skulle stå for middagen, men Anne kom på kjøkkenet og siden hun hadde laget retten før tok hun styringen, og det var helt greit :o))

Når maten hadde sunket og vi ikke følte oss så stinne i magen lenger satte jeg fram snoopet jeg hadde kjøpt, og når rett før Stjernekampen begynte ordnet vi med melis og kokkos på skolebollene. De var mye bedre enn de man kjøper i butikken, og jeg kan med hånden på hjerte si at de var i en klasse for seg selv :o)) Det var to til hver av oss, men jeg orket bare den ene. Den andre tok jeg til formiddagskaffen i dag.

Vi hadde en virkelig hyggelig kveld hvor vi satt og skravla og lo om hverandre… Det blir ofte sånn nar man setter noen damer sammen en kveld, hehehe!! Det ble ikke fult så sent som det pleier, noe som skyldes at Kine hadde et stykke å kjøre hjem. Hun fortalte på Facebook senere at det hadde vært tåke og litt dårlig sikt det siste stykket, men det hade gått greit alikevel.

I dag har jeg tatt livet helt med ro, og sittet å sløvet foran tv-skjermen med strikketøyet i fanget… Jeg har tatt det med ro så jeg har ikke kommet så veldig mye lenger enn i går, men det går sakte men sikkert fremover.

Sola kom fram etterhvert i dag også, og da jeg var ute med litt papirsøppel midt på dagen var det ganske lunt og fint i sola. Jeg satt litt på krakken utenfor før jeg tok meg en aldri så liten spasertur rundt blokka. Skråningen våres ut mot veien er så overgrodd og stygg at det trengs en høstdugnad for å rydde opp å klippe godt ned. Naboen hadde spurt styret om de ville priorietere å rydde opp å plante nytt der, men det hadde hun fått blankt nei på. Da er det bare en måte å få orden på skråningen, og det er at vi beboerne tar afære å rufser skikkelig opp…. Vi får se hva vi får til i løpet av de neste ukene!!!

Det er kozelig å se at flere enn jeg gjør et forsøk på å plante og gjøre det fin på baksiden av blokken :o))

Da jeg stakk mobilen inn i buskaset for å ta bilde av de røde bærene skremte jeg opp en svarttrost som satt rett inn, og den igjen skremte meg tilbake, hehehe!! Jeg skvatt så fælt at jeg holdt på å miste balansen å gå på hode nede krattet :o)) Jeg fikk krontroll over megselv og gjenvant balansen og fikk tatt bildet jeg var ute etter. Om det ble så fint vet jeg ikke, men….

Om 20 minutter begynner Alt for Norge som jeg har tenkt til å få med meg, og den etterfølges av Indiana Jones filmen som jeg også tenkte jeg skulle få med meg innen jeg krabbet under dyna for natten…

Ha en fortsatt fin søndagskveld, blogges!!

6 kommentarer

Siste innlegg