Hjernetrim…

De små grå hjernecellene er jo i virksomhet hver dag, men i dag har de virkelig fått trimmet seg gitt…. Vi har nemlig vært på opplæring for lære oss å bruke et nytt arbeidsverktøy, vel ikke helt nytt da for vi har brukt en tilsvarende metode tidligere. Hvis noen av oss trodde at det skulle være enkelt så var det ikke det. Man måtte virkelig bruke hode og tenke, og når man trodde at man hadde det så hadde man ikke det helt alikevel. Uansett så syntes jeg at det var ganske interresant.

Hadde egentlig bestemt meg for å ta bussen fra Helsfyr i dag, men når jeg kom ned på perrongen fant jeg fort ut at det ikke var noe lønnsomt. Så jeg rusla helt bakerst å ventet et par minutter på min bane, og så tok jeg den til Oppsal for å handle. Jeg syntes at det er veldig godt med puffet havre med melk, men jeg var nesten tom… Dro først innom Rimi, men der hadde ikke havreposen så gikk jeg innom Meny inne på senteret men ikke heller de hadde det. I stedet kjøpte jeg en boks med Cerios eller noe sånt. Det var bortkastede penger, for de likte jeg selvsagt ikke…

Mens jeg gikk knipset jeg noen bilder som beskriver veien hjem……

Øverste del av Oppsal senter….

I 2 etg ligger Oppsal Hud og Fotpleie hvor jeg går hver 5 – 6 uke.

Den nyeste blokken i gata vår, som var ferdig i 2012.

Home sweet home…

Har netteopp hatt en lang og veldig hyggelig samtale med min gode venn og tidligere kollega Terje… Vi hadde en del å prate om så jeg tror at øre ble varmt på oss begge to, hihihihi!! Telefon en min lå på lading inne på soverommet med en veldig kort ledning, så jeg var nødt til å legge meg på magen på senga for ikke å sitte lettere fremoverbøyd mens vi prata ;o))

I går skulle jeg ha vært hos legen min for å få en ny rekvisisjon til fri fysioterapi og trening pga av artrosen min… Jeg hadde time kl 08:40, men hvem ringte da jeg var på veg bort uten at jeg hørte det var Legesenteret. Da jeg parkerte bilen nedenfor skulle jeg sette mobilen på stille og oppdaget det. Legen min var ikke “tilgjengelig” så de måtte avlyse timen min, men jeg kunne jo få en time hos en turnuskandidat kl 9. Det kunne jeg jo ikke for jeg måtte jo på jobben, og da var neste forslag kl 13 i dag noe jeg heller ikke kunne pga opplæringen jeg skulle være med på i dag. Enden på visa ble at jeg fikk time til fredagen kl 08:40… Så nå har jeg ikke noen rekvisisjon til fysiotimen i morgen, og må betale for den noe jeg syntes er surt. Jeg har penger å betale timen med, men kunne ha unngått det :o((

Nå roper strikketøyet på meg, og jeg må nok ta noen runder i dag også sånn at det vokser litt hver dag!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, blogges :o))

4 kommentarer
    1. Noe så tråkig dette med legetimen da 🙁 Er ikke det typisk? Heldigvis så har jeg aldri opplevd dette hos min lege, og takk for det. En gjør seg jo klar til et bestemt tidspunkt.
      Men håper han / hun dukker opp på fredag for deg 🙂
      Og nabolaget ditt ser forresten skikkelig koselig ut 🙂

    2. ninaoglivet: Det har heldigvis ikke hendt meg før, men jeg håper virkelig han ikke avbestiller på fredag også. Jeg skal be om en attest som bekrefter at forrige time ble avbestilt samme dag, hvis jeg får trøbbel på jobben.

      Jeg bor bare 20 min med t-bane fra Oslo sentrum, og heldigvis har vi fått beholde mye skog og natur omkring i hele bydelen. Kjedelig om det hadde bare vært betong over alt!!

    3. TerAnd: Oj, ble det virkelig så lenge!!! Som du sier i blogginnlegget ditt så var det godt å få pratet en stund :o))

      Var så lenge siden siden jeg hadde brukt kamera nå at det var på tide å ta det i bruk igjen… Blir jo litt bedre kvalitet enn med bare mobilen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg