Høstpyntingen klar…

Det var godt at jeg hadde kledt på meg en ekstra jakke under ytterjakken når jeg dro bort på Plantasjen i sta, for det var skikkelig guffent og kjølig ute. Det var ikke mange på Plantasjen så tidlig på dagen, bare noen pensjonister som gikk å ruslet omkring. De fleste hadde nok allerede kjøpt sin lyng, for det var ikke så veldig stort utvalg igjen. Jeg fikk nå tak i det jeg skulle ha, så det var ikke noe problem.

Til graven kjøpte jeg to potter med lyng som hadde både lilla og hvit sammen… Da ble det litt fargespill, noe som jeg syntes er ganske fint. Ble ganske fornøyd med resultatet, selv om den lyngen jeg kjøpte ikke helt var den sorten jeg ville ha. Den hadde de selvsagt ikke igjen, men disse her er flotte de også :o))

Tagetesene min var visnet for lenge siden, men margerittene holdt fortsatt stand og det gjorde sølvkransen min også. Den var det nesten litt trist å ta opp siden den fortsatt var så frisk å fin, men tiden var inne for å skifte den ut så da får det være så trist det vil….

Balkongkassene mine var ikke heeeeelt ferdig enda, men noe vakkert syn var de ikke.

Litt penere dette her, ikke sant? Som i fjor kjøpte jeg ferdigplantede kasser med 3 lyng i som jeg satte rett ned. Hadde først tenkt å kjøpe jord og plante 3 lyng i sommerkassene, men så hadde de ferdige kasser å da tok jeg like godt det. Det var like fint det og så ble det jo mye billigere for meg :o))

De hadde fine borddekorasjoner med lyng og en annen søt liten krypplante som jeg ikke husker navnet på, og den har jeg plassert på balkongbordet. Denne nyanskaffede planten har vært til stor glede for begge pusene, spesielt Ronja som begynte å ete på den. Jeg måtte jage henne bort flere ganger, og tilslutt ble det en godt tak i nakkeskinnet. Da forstod hun at planten ikke var mat og lot den være….

Mens jeg nå først var i gang fikk alle inneplantene en god gjennomvanning som de sårt trengte…. Noen hadde dessverre begynt å legge bladene litt faretruende nære hyllene de sto på. Jeg har vært flink med vannkannen i hele sommer så ingen av dem har gått dukken, men i de siste ukene har jeg syndet stort gitt. Skamme meg :o((

Ble så frossen etter at jeg holdt på ute med plantene, så nå har jeg satt på varmeovnene over alt og snart blir det nok varmt å godt tenker jeg. I mellomtiden får jeg fylle opp kaffekoppen for å få litt varme i kroppen på den måten.

Ha en fortsatt fin kveld, blogges :o)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg