Lite motivert

Når jeg spiser snoop med masse sukker har kroppen min en evne til hovne opp, noen ganger mer og andre ganger ikke fult så mye. Dette er snoop jeg spiser en kveld eller to og som jeg ikke går opp i vekt av. I helgen hadde jeg et skikkelig sukkerkikk, og kjøpte meg både sjokolade og skumbananer med sjokolade . Nå spiste jeg ikke opp alt sammen selv, men det ble alikevel for mye. Allerede på søndag hadde jeg hovnet opp, ikke så mye denne gangen bare nok til at klærne omfavnet kroppen litt mer enn vanlig.

Det er ikke bare sukker og snoop jeg hovner opp av, men av forskjellige matsorter også…. Jeg vet hva jeg ikke kan spise, og stort sett holder jeg meg unna men av og til skeier jeg ut. Da må jeg jo ta konsekvensene av det i ettertid.

I dag gikk jeg tidligere fra jobben for å dra og trene hos fysioterapeuten… Motivasjonen min var helt i bånn og jeg hadde ikke lyst til å dra i det hele tatt. Kroppen var veldig sløv og hadde mest lyst til å bare synke ned i stresslessen å forbli der, men jeg dro å trente alikevel. Mens jeg satt å trampet i vei på ergometersykkelen kom motivasjonen tilbake sakte men sikkert, og da jeg var ferdig etter 45 minutter følte jeg meg mye bedre. Jeg viste jo at jeg ville det, så det var jo en aldri så liten gullerot :o))

Det var knallvær i dag, og mens middagen sto å putret på ovnen gikk jeg å satte meg ut på balkongen for å nyte de siste solstrålene. Sola hadde varmet opp ganske godt derute så det var en ren nytelse å sitte der i bare en vanlig genser :o)) Det blir nok ikke så ofte jeg kan nyte sånn dager i løpet av uka, for da er jeg for sent hjemme. Får satse på bra vær i helgene fremover sånn at balkonglivet kan strekkes litt lenger.

Søstrene Lillepuzdatter var ikke sene om å komme ut på balkongen når matmora satt der. Den stakkars borddekorasjonen min får hard medfart når damene er ute, for de skal selvsagt spise på lyng og de andre grønne bladene. De har litt å gå på igjennom vinteren kan jeg se, hehehe!!

Nå blir det litt latmannsliv i stresslessen foran tv’n en stund før jeg tar kvelden :o))

2 kommentarer
    1. Hørtes ut som en fin dag 🙂
      Trening er godt for kropp og sjel, selvom det ikke alltid er like lett å komme seg avgårde. Likevel er det lov å kose seg litt innimellom 😉
      Ønsker deg en fin uke 🙂

    2. Astrid: Det hadde vært letter å ha noen å gå sammen med, men siden jeg trener hos fysioterapeuten er ikke det mulig. Må bare være flink å dra på egen hånd :o)) Litt kos må man jo unne seg, og så lenge man holder seg til helgene så er det lov :o))

      Ha en fortsatt fin uke du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg