Lysene er tent, og kransen lagt!

Det var mange folk borte på Plantasjen i dag, og de fleste kjøpte lys, lykter og kranser til gravene sine. Jeg kjøpte også en krans, noen gravlys og en ny lykt til graven for solsellelyktene mine lyser ikke så godt på denne tiden av året.

Like før jeg skulle dra avgårde begynte det å øsregne etter et lite opphold, så jeg tok med meg paraplyen for å slippe å bli våt. Innen jeg fikk på meg sko og jakke hadde det slutten, men jeg tok den med alikevel. Hadde ikke behøvd det for det kom ikke noe mere regn.

Den nye lykten jeg kjøpte har åpning på toppen, man vipper hele taket på lykten tilside. Den gamle jeg hadde var det dør på, men etter å ha stått ute et par sesonger så ble døra vridd og lysene blåste ut hele tiden siden den ikke gikk å lukke. Den nye virket tettere enne så lenge, så får vi se hvordan den blir etter å ha stått ute en stund. Hadde nesten trodd at det ville være fult av folk der, men det var ikke så mange…. Mange hadde nok vært der alt, og flere var vel på veg dit.

Nå skal jeg sette på potetene, for i dag skal jeg unne meg en ordentlig middag for en gangs skyld. Før helgen så jeg at de hadde julepølse på Ultra, og det fikk jeg lyst på. Tenkte ikke på surkål når jeg var i butikken, men når jeg gravde litt i skapet så hadde jeg jammen et par pakke inni der. I kjøleskapet har jeg en skvett med akevitt og noen bokser med øl, så dette skal nok bli godt :o))

5 kommentarer
    1. Hmmmm – hadde i utgangspunktet ikke tenkt Ã¥ gjøre noe som helst idag, men nÃ¥ fikk jeg jammen lyst til Ã¥ tusle en kveldstur bort pÃ¥ kirkegÃ¥rden 🙂

    2. Det ble fint på graven hos deg.
      Har også fått vært der en tur i dag, og det ble fint hos meg også.
      Håper du fikk kost deg med julepølse og litt til.
      Ha fortsatt god kveld

    3. traust: Jeg har flere ganger vært der på kvelden på sånne dager som dette, og det er både koselig og litt skummelt å gå der :o)) Mest koselig å se alle de tente lysene :o))

    4. Anne: Maten var grei nok den, men det smakte ikke mye av julepølsa. Kommer nok ikke til å kjøpe det merket igjen!!

      Var det mange på Østre Aker når du var der?

    5. Da vet du i alle fall at det ikke er det merket av julepølse du skal kjøpe til jul.
      Det var ikke så veldig mange på gravlund så det var greit å parkere også-
      Det regnet ikke så ille heller, selv om det pøste ned da vi var i bilen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg