Hos Anne i går

Når jeg skulle dra til Anne i går ettermiddag, så var jo planen at jeg skulle være hos henne ved 16 tiden. I det jeg tok på meg yttertøyet så så det fortsatt ut til at jeg skulle klare det, men….. Hvor pokker var bilnøkkelen?? Den var søkk borte, for ikke var den i vesken eller i jakken jeg hadde hatt på meg på torsdag da jeg sist brukte bilen. Jeg brukte ca 30 minutter på å lete etter den, men så plutselig kom en tanke om at jeg kanskje hadde klart å legge den i en av handleposene mine. Jo da, der lå den alene å ventet på å bli hentet…., puh! For et surrehode jeg er!!

Når jeg kommer til Anne pleier alltid Felix å komme for å hilse…, men i går når jeg kom var han ute på balkongen å hadde ikke hørt meg. Da ropte jeg på han, og jeg så bare at han kikket opp å kom som et skudd igjennom katteluka og løp bort til meg. Så hilste vi ordentlig med nuss og kos, hærlige guttepusen :o))

Vi spiste deilig kyllingfile fylt med hvitløksmør og urter på en grønnsaksseng, mmmm!! Som tilbehør var det ris og kyllingssaus :o)) Vi har hatt denne retten flere ganger, men jeg vet ikke… Denne gangen syntes jeg den smakte himmelsk godt :o))

Litt snoop ble jo innkjøpt i Sverige på fredagen, og når middagen hadde fått synke litt ble det satt fram. Jeg burde jo ikke spise så mye av det, men fingrene tok helt over å jobbet helt på egen hånd de.

På fredagen da vi tok varene mine ute av bilen til Anne så glemte jeg jo igjen den ene posen min. I den var det medisterdeig, kjøttboller, baconterninger, leverpostei, juleskumnisser og en boks med salmiakkpadder til jobben. Så når jeg dro hjem igjen kunne man nesten to at jeg hadde vært på besøk noen dager, for jeg hadde jo hatt med meg et stort nett til Anne med strikketøy, nettbrett og brus.

Jeg var ikke hjemme før nermere midnatt, og da ble det jo ikke til at jeg fikk lagt meg med en gang. Innen jeg kom meg i seng var nok klokka over 02:00, og da ble det jo også til at jeg sov lenge i dag. Jeg våknet første gangen av noe ved 07:30 tiden, men syntes det var litt tidlig å stå opp å la meg til å sove igjen. Neste gang jeg våknet var nermere 10:30 av at Vinja satt oppe på skulderen min å kikket over dyna, og mjauet høyt… Hun mente at det var på tide å stå opp, og hun hadde rett :o))

Nå har jeg en aldri så liten jobb å gjøre med å fixe neglene på både tær og fingre, blogges!!

2 kommentarer
    1. Utorlig hvor mange timer som gÃ¥r med til Ã¥ lete etter bilnøkler og pengebøker. En gang bnente jeg sjekkheftet som jeg akkurat hadde vært og hentet i banken, Det havnet i peisen sammen med gamle aviser… NÃ¥ har jeg skap til nøkler i entreen og pengeboka i veska mi sÃ¥ da slipper jeg Ã¥ lete sÃ¥ mye.

    2. hobbyting: Jeg har faktisk et nøkkelskap, men jeg er redd at bilnøkler og husnøklene aldri kommer sÃ¥ langt som inn der… Dumt av meg, men jeg finner alltid andre “smarte” steder Ã¥ legge dem :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg