Brrrrrrr, litt kaldt i dag

For første gang på denne siden av sommeren krabbet termometeret en stykke ned på minus siden…. Som den frysepinnen jeg er så syntes jeg ikke det var noe behagelig. Jeg surret meg inn i skjerf og dro på meg vantene mine før jeg trasket ut i det kjølige været.

Jeg vet at jeg sutrer veldig så fort det begynner å bli kjøligere i været, men det er bare fordi at kroppen min ikke er så veldig happy på denne tiden av året. Jeg blir stiv i ledder og muskler, som igjen gjør at jeg får vondt over alt. Utenom det syntes jeg jo det er kozelig på vinteren med snø som gjør kveldene lysere. Det å sitte inne i stua å kikke ut når det snør er jo veldig hyggelig, og gjerne med en strikketøy i fanget å en kopp rykende kaffe eller te ved siden av :o))

Da jeg gikk fra jobben i dag ved 14 tiden var motivasjonen og lysten til å trene på bunnen, men jeg dro opp å holdt på i nesten en time. Kneet mitt var ikke serlig villig til å sykle i dag, så det ble ikke like lenge på den som jeg pleier. I stedet fokuserte jeg mer på armøvelsene mine, og tok heller et par ekstra runder på de aparatene. Jeg kjernner det godt på musklene at jeg har trent, men det er ikke så altfor ille….. Det pleier å være litt sånn hver eneste gang, og jeg blir i tillegg ganske trøtt og sliten etterpå. Kommer nok ikke til å sitte oppe så veldig lenge i kveld….

Når jeg kom hjem kastet jeg meg over kattedoen og fikk desinfisert og skuret den ren…. Det skulle jeg egentlig ha gjort i går, men da hadde jeg besøk så det ble ikke helt tid til det. Vinja satt oppe på skapet å fulgte nøye med, mens Ronja satt på toalettet. De måtte jo være sikre på at matmora gjorde en god jobb sånn at toalettet deres ble rent og fint. Da alt var klart var det rene kampen om å komme først inn for å bruke det…..

Til middag ble det en favoritt, nemlig Chicken Korma… Jeg laget den ikke fra bunnen av, men kjøpte et glass med SaritaS Korma m/krydder på Rema i dag. Dette glasset smaker mer enn de andre ferdig glassene jeg har kjøpt tidligere, mye mer sterkere krydder uten at retten er spesielt sterk. Jeg skal nok prøve å lage den helt fra bunnen av en gang, og hvis jeg ikke tar helt feil har jeg en oppskrift et eller annet sted.

Tidligere i kveld måtte jeg ta en runde med saksa i pelsen til Ronja, for hun hadde fått noen tover igjen som jeg ikke klarte å børste ut. Hun var ikke så veldig tålmodig i dag så vi fikk ikke gjort så mye som jeg hadde håpet, men det må heller bli en ny runde igjen i morgen. Hun har en underpels som er veldig tjukk og som tover lett, og selv med daglig børsting er det ikke til å unngå at nye kladder dukker opp. Den jeg helst skulle ha blitt kvitt er en hun har i baken, men der er det sårt så jeg må gå varsomt fram…..

På tide med en kopp kaffe for å varme opp den frosne kroppen min… Ha en fortsatt fin onsdagskveld, blogges :o))

4 kommentarer
    1. Det gjør ingen ting for meg om det er kaldt ute, bar det er varmt inne 🙂 Jeg er type ‘kresen de luxe’, første skriver du detaljert om rengjøring av kattedoen for sÃ¥ Ã¥ legge ut et bilde av middagen din. Gjett hva jeg trodde det var? he he. Ha en fin torsdag og hold varmen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg