Helt gåen….

Planen min i dag var at jeg skulle stå opp tidlig for å ta ned alle gardinene i heimen, støvsuge, tørke støv og vaske gulvene…. Ble ikke helt sånn da, for jeg begynte å rydde litt her og litt der å da gikk timene så fort at det ble ikke tid til noe annet.

På soverommet mitt har jeg hatt en gammel strykemaskin til sengetøy og håndklær som har vært min mors. Den er megatung, og derfor har jeg ikke orket å løfte på den tidligere i år. Nå som armene og skuldrene mine er “bedre” gjorde jeg et forsøk, og med mye strev klarte jeg å få den ned i en IKEA bag og slepte den ned i kjelleren. Å få den opp på bordet i boden derimot var ikke så enkelt, men det gikk til slutt. Jeg kjenner at ikke skulle ha gjort jobben alene, men gjort er gjort…..!

hTW98ogQtn

Da jeg gikk på loftet for å hente ned adventslysestaker og stjerna tok jeg med meg noen digre bilder som har vært mine foreldres, og som jeg ikke vil ha på veggene. Den ene var ikke så tung selv om den var stor, men de andre veide litt så de siste trappene opp var tunge å gå. Bare for å ha sagt det så er det 5 etasjer opp, og vi har ikke noen heis. Jeg trenger å gå litt i trapper for å få bevegelse i knærne mine, men det er tungt……

Pusejentene har storkost seg i dag, og hvert hjertelig tilstede hele tiden… Alle steder jeg var å ryddet var de, og fulgte nøye med på alt jeg gjorde. Flyttet jeg på et møbel var de bakenfor å snuste å kikket for å se om det var noe spennende der som de ikke hadde sett før. Når jeg var oppe i skapet å hentet rent sengetøy fløy de rett inn på soverommet. For at de ikke skulle fly rundt i det rene sengetøyet slang jeg det jeg tok av ut i stua, og da fløy de inn dit. Da fikk matmor tid til å legge på det rene sengetøyet og slenge på sengeteppet….

Vinja har sovet opp på klatrestativet en god stund, men nå våknet hun med et mjau å kom hoppende ned. Så var det rett opp på armlenet til stolen for å få litt kos av mammen sin, lille godjenta mi det :o))

Det blir en lettvin middag i dag…., en liten pizza med masse godsaker på. Blogges :o))

4 kommentarer
    1. Synes du har vært flink allikevel jeg, – har jo fått gjort masse, – men husk at styrken ikke er der da!!
      Hadde du ikke vært helt gåen, – skulle du fått nøklene mine – så hadde du litt å gjøre i helga, – for her trengs det mer enn en liten vask!!

    2. TerAnd: Så festlig du er :o)) Tror nok at jeg har mer enn nok å vaske her i morgen jeg, for alt må være ferdig innen i morgen kveld. For på søndag skal jeg bare nyte, og så skal jeg stikke ned til Østensjøvannet kl 16 for å se Geir Schau og Hans-Erik Dyvik Husby tenne lysene på juletreet :o))

    3. Ikke bare bare og løfte på tunge ting alene. Så bor du i 5te etg uten heis, det betyr gratis trening i trappene. Sjøl så bor jeg i 8 etg med heis, et mareritt hvis heisen står. Skulle tatt med meg sammen selv, det flyter av ting her så jeg må bare ta meg i nakken. Men litt kos må man unne seg, så i tidlig ikveld var jeg nede og spiste Thaimat på et nyåpna sted her i byen. Deilig den slags mat. Ha en fin kveld.

    4. Helge: Nei jeg bor ikke i 5 etg, men i 1 etg… Så da blir det skikkelig trim når jeg må opp på loftet som ligger 5 etg opp :o))

      Jeg har ikke spist så mye Thai mat, men derimot litt fra Filipinene. Vet ikke om det går ut på det samme? Selv er jeg vel egentlig mer glad i Indisk mat, og lager en del av det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg