Adventstiden har begynt

Etter å ha stått på for fult i to dager var det godt å sove lenge å bare ligge i senga og høre på radioen en stund før jeg sto opp. Vinja kom sprettende da hun hørte at jeg var våken, og da ville hun ligge med hodet på armen min å kose en stund. Hun malte så høyt og summende at jeg nesten sovnet igjen…..

Ute er det knallvær i dag med blå himmel og sol, men det blåser ganske voldsomt så det er nok ikke så varmt ute som det kanskje virker. Jeg brygget meg en stor kopp kaffe og tok med meg ut på balkongen, i min røde Winnie the Pooh morgenkåpe :o)) Litt kjølig var det på leggene så jeg måtte sette på meg noen lune strømper.

Hos naboen over meg hørte jeg vinden tok tak i et eller annet og sendte det over ende…. Selv satt jeg lunt og fint inne på min innglassede balkong å så hvordan blader, rusk og rask ble virvlet opp av vinden.

Vinja kom settende å hoppet opp på det lille klatrestativet, og der satt hun med våkent blikk å fulgte med på bladene som føyk forbi… Når det ble virvlet helt opp mot vinduene kastet hun seg fram for å få tak i dem, uten serlig hell :o)) På det store klatrestativet sto Ronja på to bein å jaktet hun også. Når de ikke fikk tak i noe mjauet de litt småirritert å så en aning molefunken ut, hehe!!

Jeg har igjen å vaske på kontoret mitt og på badet, men har ikke noen giv til å sette i gang… Har forsøkt å hente fram litt mens jeg har sittet å blogget, men lysten til å stå på hode i skurebøtta sitter langt inne i dag gitt. Jeg må bare gjøre det så det er vel egentlig bare å løfte baken fra stolen å sette i gang…….

Ha en fortsatt fin søndag og advent, blogges :o))

5 kommentarer
    1. hobbyting: Jeg trodde nok at jeg skulle klare alt på en dag eller to, men det gjorde jeg ikke. Det er helt greit, for det er ingen vits å stresse seg halvt i hjel.

    2. Det var grusom sur vind idag, et tre som hadde knekt og landa over en bil iløpet av natta her i byen. Hadde tenkt og ta en skogstur idag og ha pølser over bål, men lot det bli. Men nå har heldigvis vindvært gitt seg. Lenge mellom hver gang det blåser så mye iløpet av end ag.

    3. Helge: Vi har nok blitt forskånet endel her i Oslo, selv om det blåste bra en stund. Sist vi hadde skikkelig vind her var natt til 2. juledag i fjor, hvor det var så ille at jeg var redd at balkongvinduene mine ikke ville klare seg. Det gjorde de heldigvis :o)) Da jeg var ute med søppel i sta merket jeg at det hadde løjet betraktlig, heldigvis!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg