Nøtteknekkeren

I går ettermiddag ringte Anne meg og lurte på når hun skulle komme i dag….. Akkurat da var hjernen min helt blank, og jeg skjønte ikke hva hun snakket om en gang. Jeg hadde helt glemt at det var denne helgen/søndagen vi skulle i Opera’n for å se Nøtteknekkeren :o)) Vi ble enig om at hun og Kine skulle være hos meg ved 11:30 tiden. Forestillingen begynte kl 13, og pga alt byggearbeidet som foregår ned ved Opera’n ville vi være tidlig ute. Vi var litt usikre på hvor vi skulle kjøre, og deretter gå bort til Opera’n.

Nå skulle det vise seg vi fant parkeringshuset med en gang, og det var godt skiltet hvor vi skulle gå så vi hadde massevis av tid :o))

Det var helt utsolgt og jeg kunne ikke se at det var noen ledige plasser i det hele tatt. Ofte er det sånn at noen ikke kan komme, men på denne forestillingen var ikke et sete tomt. De skulle filme siste forestillingen for å overføre til kinoene i Oslo til de som ikke kunne få tak billetter, og under vår forestilling drev de å testet. Ikke det at vi la merke til det… 

Jeg har egentlig aldri vært så begisteret for ballet, men Nøtteknekkeren er spesiell og jeg liker den… Før kunne jeg aldri noensinne tenke meg å gå i Opera’n, men jammen har ikke denne damen forandret smak og mening :o))

Før forestillingen hadde vi som sagt så god tid at vi gikk en runde rundt utenfor og på taket av Operahuset og tok noen bilder. Det hadde vært skikkelig grisevær på morningen med tjukk tåke, men den bare forsvant å ble erstattet av det knallværet :o)) Jeg trodde at det ville være glatt oppover operataket, men det gikk helt greit å gå oppover. Det var bare helt oppe på toppen det var is og litt glatt her og der.

Fotografen pleier vanligvis ikke å være med på noen av bildene, men denne gangen ble det gjort et aldri så lite unntak :o))

Et lite knippe bilder fra dagen i, ved og på Opera’n :o))

Når forstillingen var over så kom tåka sigende ute fra fjorden, og hjemme hos meg begynte den å fylle opp over Østensjøvannet. Heldigvis så forsvant den igjen etter en stund, og nå har det blitt helt klart igjen her oppe på de stomrfulle høyder :o))

Resten av kvelden skal vies til tv titting tenker jeg….. Kanskje jeg tar et kikk oppe blandt DVD-filmene mine for å se om jeg kan finne en lun og fin julefilm å avslutte søndagen med!

Ha en fortsatt fin søndagskveld, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Flotte bilder. Har bare vært på taket av opraen også vidt inni men aldri på noe forestilling. Vil bli en helt ny opplevelse for meg, har bare opplevd bruddstykker av en opera i Drammens teater engang for x antall år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg