NÃ¥ er det jul hos Casa Fres og Knurr

I går holdt jeg på fra tidlig på formiddagen til klokka var ca 21 med å vaske og pynte til jul… Jeg hadde noen småpauser innimellom sånn at jeg ikke skulle bli helt utslitt. Kassene med julepynt og juletreet kom ned 5 etg uten noe serlig dramatikk, og uten at armer og skuldre protesterte noe serlig.

Det er alltid like spennende når juletreet pakkes ut, og om pusene vil la det være i fred. Mens det ennå lå umontert på gulvet måtte det snuses og smakes på, men så var det ikke så interressant lenger.

Pynten min består av en fin blanding av gammelt og nestennytt…. Den eldstre er en engel som er over 90 år som mamma fikk da hun var bare 1 år, og den er ekstra stas å henge opp hvert år. Den har fast plass helt øverst i treet sånn at alle kan se den :o))

Pusene syntes det var spennende med glitteret når det ble tatt ut av posen å skulle henges opp. Da satt begge to klar til å kaste seg over det, og leke med det. Heldigvis så har de ikke brydd seg noe serlig om det etter at det kom på treet, men så passet jeg på å ikke henge det nedenfor grenene så det blir for mye bevegelse. Jeg prøvde å henge glitteret på Disney måten i buer rundt oppover treet, men fikk det ikke til noe fint så jeg ga opp det. I stedet ble det den klassiske fra toppen og ned. Treet var fint uten glitter også, men jeg føler at jeg må ha det på :o))

Jeg må ut å kjøpe de siste julegavene til gjestene som kommer i morgen, og jeg har sittet å vridd hjernen trill rundt for å finne på noe jeg kan kjøpe. Har foreløpig ikke klart å komme på noe, men når jeg først kommer i butikkene så blir det sikkert ei rå med det tenker jeg :o)) 

Siden det er mildvær ute skal jeg dra innom ESSO-stasjonen og vaske bilen min, som nå ikke er Candy red lenger. Nei nå har den fått en veldig ekkel brun/grå farge å det anbefales ikke å lene seg inntil den, da blir du møkkete. Den ene vinduspusseren min er ekstremt dårlig og trenger å byttes ut, og jeg tenkte å sjekke om de kan bytte den for meg. Mest sannsynlig så kan de ikke det, for de som står bak disken kan veldig lite om bil…. 

En kopp kaffe til nå, og så er det å sette i gang, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Flott juletre du har med masse pent pynt. Juletrepynt av den eldre garde er jo et kunstverk i seg selv og gjerne hjemmeleget. Var i byen i dag og fikk tak i mere julekaffe fra El Salvador + ei hjortepølse, min mor skal fÃ¥ halvparten av pølsa julaften. Sov ikke noe natt til idag, var ikke pÃ¥ byen men fikk bare ikke sove. SÃ¥ det var deilig med 3-4 timers søvn i ettermiddag. NÃ¥ blir det en madarin eller flere foran TV resten av kvelden. Ha en vakker aften…

    2. Helge: Tusen takk :o)) Jeg er veldig glad i den gamle julepynten, for man får ikke tak i den sorten mere. Jeg var ute en tur i går og da kjøpte jeg en pose kaffe som jeg tror var noe av den typen du beskriver, og den har jeg gitt bort som tilleggsjulegave.

      Det var vært noen hektiske dager, og i kveld kan jeg endelig sette meg ned å slappe av litt foran tv-skjermen.

      Ha en fortsatt fin søndagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg