Den grønne julen…

I natt ble jeg vekket et par ganger av vinden som brølte i lukene mine…. Jeg var heldigvis så trøtt at jeg sovnet igjen med en gang, og godt var det. Mange ganger så er det ikke så lett å sovne inn igjen når man blir vekket av lyder gang på gang. Kattene likte ikke at det bråket i lukene så de lå helt inntil meg, og der var de jammen når jeg våknet ved 9 tiden på morgenen også :o))


(arkivbilde fra 20.12.13)

På formiddagen tok jeg med meg en kopp kaffe å satte meg ut på balkongen for å nyte noen solstråler, som tittet fram bak noen få skyer på himmelen. Det er en merkelig desember vi har, hvor det er flere varmegrader og gresset like grønt som det er om sommeren. Hvor ofte kan man sitte ute et par dager før julaften på balkongen, uten å fryse, og nyte det fine været? Pusene kom springene å la seg på sine faste plasser, som de pleier å gjøre når jeg setter meg ut.

De siste dagene har jeg holdt på fra morgen til kveld for å bli ferdig med det som skal gjøres eller handles inn, så derfor var det veldig deilig å kunne ta det litt med ro på formiddagen i dag. 


(bildet hentet fra google.no)

I går måtte jeg jo selvsagt også ut en tur for å handle de siste julegavene til gjestene som kom hit i dag. Jeg bestemte meg for å dra ned på Tveita for der var det flere butikker å velge mellom. Hadde trodd at det ville være totalt kaos der ned å veldig vanskelig å parkere, men langt der i fra. Riktignok hadde senteret satt opp at det var fult på alle parkeringsplassene, men det var jo bare tull og fanteri, for det var mange ledige plasser. Jeg fikk en plass med en eneste gang.

Julegavene ble funnet i første butikken jeg besøkte, hos Jernia, og der fant jeg jegså et par brød og kakeformer som jeg kjøpe til meg selv. Den ene skal jeg bruke når jeg lager Delfia kake i morgen. Jeg stakk en snartur opp i 2. etg. for å ta en tur innom Nille siden jeg trengte noen flere store lys i plastbeholder, men det hadde de ikke igjen. Hverken i hvitt eller rødt, så jeg bestemte at jeg skulle stikk innom avdeling på Oppsal på veg hjem igjen for å se om de hadde. Kom aldri så langt vettu…..

Bilen min var ekstremt skitten, så etter at jeg var ferdig med å handle julegaver dro jeg bort på ESSO stasjonen like i nærheten for å få vasket den. Det var bare et par biler foran meg i køen så det tok ikke så lang tid innen det var min tur. Siden den var så skitten som den var klarte ikke maskinen å få alt sammen, så jeg må ta en ny runde i maskinen for å få av resten. Det blir ikke så mye kjøring de neste dagene så jeg venter nok litt med det.

Dro videre til Ultra for å handle inn det jeg ikke fikk handlet inn sist gang jeg var der. Jeg skal jo lage Delfia kake, og rasket med meg alle ingridiensene mens jeg gikk igjennom butikken. De hadde alt bortsett fra PER kjeks og Delfia fett. Jeg måtte innom to butikker til innen jeg fikk Delfia fettet, men noen PER var det ikke å oppdrive så jeg måtte nøye meg med MARIE kjeks i stedet. Det er jo også en søt kjeks så det går nok greit.

Anne kom en tur hit på kvelden i går, og da hadde hun med seg noen kaker hun hadde bakt, kromkaker og sandnøtter. Smakte på dem i sta, og de var veldig gode :o)) Hun hadde vært innom Dolly Dimple og kjøpt med seg en pizza, som ble middag. Vi klarte ikke å spise opp den store pizzaen så jeg stakk over til naboen med det som var igjen, og de sa ikke nei til det :o))

Jeg hadde store planer om å komme meg i seng før klokka ble altfor mye i går/natt, men jammen ble den 03:00 innen jeg var under dyna…. Jeg er håpløs!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg