Midt i romjula

Etter flere dager med å sitte oppe til langt på natt og så sove lenger enn ellers i året på morningen, var det opp å hoppe tidlig i går for å gå på jobben i går. Det er skjelden det er så stille i blokka på en arbeidsdag som i går, men alle de som er i jobb hadde juleferie så det var bare hos meg alarmen ulte til morran. Selv pusene min var trøtte, og de bare løftet på hode da jeg krøyp ut av senga å famlet meg inn i dusjen :o))

Vi begynte ikke før kl 08:45 så jeg stesset ikke med å komme noe tidligere heller. Mens jeg slo på PC’n og gjorde meg klar til arbeidsdagen sier kollegaen min at hun hadde et par dårlige nyheter, og den ene var at jeg måtte jobbe på mandagen. Akkurat det var jeg jo klar over kunne skje så det gjorde jo ikke så veldig mye. Den neste dårlige nyheten var mye verre….. En kollega som er på juleferie ble i går vitne til at svigerforeldrene omkom i en kraftig bilulykke, og andre familiemedlemmer skadet. Jeg hadde jo lest om ulykken i avisen, og syntes det var grusomt men viste ikke da at dette var nær familie av noen jeg kjente. I hele går tenkte jeg på henne og hvordan hun å resten av familien har det nå. Jeg burde sende henne en melding, men jeg må innrømme at jeg har feiget ut for jeg vet ikke helt hva jeg skal si :o((

I hele går var det mørkt og trist ute, og det ble liksom ikke helt noen dag…, bare skumring. Da jeg gikk på jobben regnet det lett, men etterhvert ble det ordentlig regnvær så jeg var glad for at jeg hadde tatt med meg paraplyen. Når jeg var på veg hjem begynte det å sludde store putevar som igjen la seg på bakken, og jeg trodde kanskje at det vill bli liggende. Særlig!! Neida, det gikk over til vanlig regn etter en stund, og det tok ikke lange stunden innen bakken var helt bar igjen.

Da jeg våknet til morran i dag var det klarvær, men det blåste kraftig noe det fortsatt gjør. Det fine været har ikke vært så langvarig for nå har det skyet over og regnet er tilbake igjen. Temperaturen er ikke så ille så jeg har hatt balkongdøren oppe sånn at pusene kunne løpe litt ut og inn. En lang stund lå Ronja ute på klatrestativet og kikket på livet utenfor. Nå har både hun og søsteren gått å lagt seg for å sove formiddagsluren sin, så det er stille i heimen en stund :o))

Siden før jul har jeg hanglet litt med feber og tette bihuler, men nå har feberen dratt sin kos, jippi!! Bihulene mine er fortsatt ikke helt åpne, men det plager meg ikke noe serlig så det får bare gå sin gang så blir det nok orden på det før det nye året kommer.

NÃ¥ skal jeg fylle opp kaffekoppen og nyte den innen jeg tar fatt i dagen, kan ikke bli sittende i stresslessen hele dagen heller!

Ha en fortryllende lørdag, blogges!

2 kommentarer
    1. Ja, det var tragisk med den ulykken. Tankene rundt det hele forsterkes i juletider. Kondolerer, hadde vært det jeg hadde skrevet i en sms iså måte. Det er et pent ord som innholder mye.
      Jeg var i skogen da det uværet kom. Gikk inn i skogen og så hvite trær, et vakkert syn. Like pent var det og beskue snø i skogen fra den gapahuken jeg satt bak og grilla pølser.

    2. Helge: Jeg gjør nok det i løpet av morgendagen… Da har det gÃ¥tt noen dager, og hun har fÃ¥tt litt mer orden pÃ¥ tankene sine.

      Det er vakkert i skogen når det har kommet snø på trærne. Jeg har Østmarka og lysløypa ikke så langt fra her jeg bor, og det er flott å ta seg en tur inn der både på bena og på ski for de som foretrekker det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg