Lazy sunday

Det er akkurat hva jeg har tenkt til å ha i dag… Det er sport på tv, og strikketøyet ligger klart ved siden av å om ikke lenge har jeg tenkt til å ta fatt på noen omganger. 

Akkurat nå ser jeg på NRK’s repotasje fra den fæle brannen i Lærdal, hvor mange har mistet hjemmene sine i natt. Jeg får helt gåsehud når jeg ser ødeleggelsene, og tenker på hvordan de må ha hatt det mens det sto på som verst. Mange har mistet alt de eier vil jeg tro, men heldigvis så har ingen liv gått tapt. 

I går var jeg hos Anne på middag sammen med Kine, og vi fikk servert lasagne m/salat til… Det smakte veldig godt, men jeg klarte nå heldigvis å begrense meg og spiste ikke alt for mye. Anne hadde igjen litt snoop fra jul, og det kom på bordet litt senere sammen med en deilig sjokoladekake. På fredagen hjalp jeg henne å få montert på foten på den nye tv’n sånn at den kunne brukes, og tidligere på dagen i går tok Kine å montere tv bordet. Anne har hatt lyst til å snu sofaen sin for å åpne opp mot vinduet, og siden vi var 3 relativt sterke damer på stedet så tok vi fatt å gjorde det. Da det var gjort fant hun ut at det nok ikke var så fint alikevel, og sånn er det noen ganger. Dermed tok vi tak i sofaen å fikk den tilbake til sin opprinnelige plass :o))

jVOXwKgQqD

Jeg var hjemme igjen ved midnatt, og da var det full fest hos naboen over…. Det var ikke noe problem for meg, for jeg var ikke trøtt i det hele tatt å satt meg en stund for å se på tv. Etterhvert flyttet jeg meg inn i senga for å se på tv en stund til, og da fikk jeg besøk av Vinja som gjerne ville ligge inntil meg å kose seg. Når klokka nermet seg 03:00 begynte øyelokkene å bli litt tung, og jeg slo av lyset å sovnet med en gang. Festen hos naboen var ikke over enda, men musikken var litt dempet betraktelig å jeg kunne knapt høre den lenger. Det hadde ikke vært noe problem når det sto på for fult heller, for er jeg trøtt så sovner jeg uansett jeg :o))

Når jeg kom til megselv igjen ved 10:30 tiden hadde det begynt å snø igjen…. Jeg er i grunnen fornøyd med den mengden vi har fått, og tenker at nå holder det for ei stund. Temperaturen holder seg rundt – 4 og 5 C grader å det er jo helt greit for da vil snøen holde seg tørr og fin. For det verste som kan skje er at det kommer mildvær å snøen blir til speilblank is, og det er umulig å komme seg ut av døra uten å dette over ende.

Vinja er litt molefunken i dag, for matmora måtte fram med saksa i dag for å klippe bort en stor tove ved halen hennes… Hun får vanligvis ikke tover, og er supernøye med å pusse å vaske pelsen sin. Jeg fikk ikke bort alt i denne omgangen, for frøkna ble litt småirritert å dasket til meg med poten. Har tatt med meg både saks og børste inn i stua, og når hun kommer for å kose så tar vi en liten børste og klippesesjon igjen…

Nå venter strikketøyet på meg, og skal jeg bli ferdig med dette teppet en gang må jeg ta noen omganger hver gang :o))

Ha en fortryllende søndag, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Tragsisk med brannen i Lærdal, sjelden at så mange hus blir borte i en brann her i Norge. Tross alt bra at det ikke gikk liv med. Tar trolig år før Lærdal er seg selv igjen etter dette. Tragisk. Var en tur på ski i går kveld, var hjemme kl 20.30, ble utrolig trøtt av turen. Sova ca kl 21.20 og sov helt til 06.30 idag. Deilig. Sykkla 1,5 time i ettermiddag. Nå skal jeg snart ut og gå en tur.Ha en fin kveld.

    2. Helge: Du har nok rett det at det tar tid å komme seg etter en så stor tragedie. Først kommer lettelsen over at ingen liv gikk tapt, så sorgen over tapet av hus og hjem å til slutt de personlige eiendelene. Ikke sikkert det er i den rekkefølgen for alle, men det kommer.

      Så skal jo et samfunn bygges opp igjen slik at folk har et sted å bo, og det er heller ikke gjort over natten!

      Håper du får en fin tur ut i vinterkvelden :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg