En lang og slitsom uke er over

Det er ikke alltid at jeg tar meg tid til å ta en ordnetlig lunch… Den siste tiden har det blitt til at jeg har tatt meg en snartur i kantina og kjøpt med meg mat, som jeg igjen har spist foran PC’n mens jeg har skummet igjennom overskriftene i en avis eller mens jeg har jobbet.

I dag følte jeg veldig for å lufte hode mitt, og det var heldigvis ikke like kaldt på formiddagen som det har vært, så jeg tok meg en aldri så liten rusletur omkring i Oslo’s gater. Det snødde store lette snøfiller som la seg på kinn og brilleglass, som kilte noe vanvittig…

Jeg bestemte meg for å stikke en tur innom Foto Video for å sjekke ut den siste versjonen av Pentax Optio WG-3 kamera. Det er et allværskamera, somman kan ta bilder under vann og som tåler sterk kulde. Jeg har en eldre versjon, og var veldig nyssgjerrig på hvordan de nye var. Dessverre så hadde de ikke kamera inne, men fyren viste meg et Olypus kamera, men det var ikke det som interresserte meg. Derfor gikk jeg derfra og ut i snøværet igjen.

Ute på plassen ved Glassmagasinet var det tydeligvis januarslipp på mennesker som skulle få deg til å støtte en eller annen organisason, eller som skulle selge noe. Tror jeg telte 8 stk som sto eller vandret rundt der. Jeg ble ikke stoppet av noen av dem denne gangen….

Jeg hadde helt glemt at det lå en Indiska butikk rett nedenfor Glassmagasinet, men da jeg så det styrte bena mine meg rett inn med en gang. Jeg elsker jo bare å omgi meg med lysglass, og gikk nesten å siklet inne i butikken. Det var jo noe jeg hadde lyst på i rundt på alle hyllene, men jeg klarte å være bestemt å handlet ingenting…. I dag!! Alikevel er jeg ganske sikker på at noen glass kommer til å pryde heimen litt lengre ut på våren :o))

Tiden fram til arbeidsdagen var slutt gikk veldig fort, og jeg må jo innrømme at det var godt å kunne gå hjem å vite at to fridager venter… Det er det som er så flott med fredagene, man vet at man har to hærlige dager til rådighet hvor man ikke behøver å sette noen alarm til å kime iltert. Nå ja, jeg kan nok ikke sove til langt ut på dagen i morgen, for jeg har time hos frisørdamen til klipp og fjerning av en fylkesvei med ettervekst!

Når jeg kom hjem ventet to pusetasser på meg, og nærmest klatret oppover bena mine for å vise at de var glad for at jeg var hjemme. De er noen ordentlig mammadalter og flyr i bena på meg så fort jeg reiser meg opp for gå et annet sted i heimen er de der. Når jeg går å legger meg på kvelden løper Vinja føre meg inn på soverommet å hopper opp på senga. Der sitter hun å venter til jeg har lagt meg, og så legger hun seg inntil ryggen eller bena mina :o))

Hver enste kveld denne uka har jeg vært megafrossen og har sittet med den tjukke VIF jakka mi på og et pledd over meg. Varmen har jeg ikke fått tilbake før det begynte å bli på tide å komme seg i seng. I kveld har jeg også vært frossen, men fikk heldigvis tilbake varmen litt raskere…. Jeg har til og med kastet VIF jakka mi allerede….

PÃ¥ tide for denne dama og krabbe under dyna, blogges :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg