Sveisen fixet…

I dag måtte denne dama opp litt tidligere enn vanlig på lørdagene, for jeg hadde time hos frisørdamen til å klippe og farge etterveksten min. Sistnevnte var blitt så stor at den minnet om en 4 felts motorvei. Håret mitt hadde vokst ganske mye siden jeg var og klippet meg sist, bare noe dager før jul så det var virkelig på tide.

Ute var og er det en skikkelig sur vind som får – 5C grader til å virke dobbelt så mye, så det var bare å pakke på seg masse varme klær så man ikke skulle bli kald.

Jeg har brukt Studio Style Frisør på Oppsal i mange år nå, og kunne ikke tenke meg å gå noe annet sted. Den første frisøren min sluttet i fjor, for å begynne med andre ting så nå er det sjefa sjøl som forsøker å få orden på lokkene mine. Ikke så lett det, men hun klarer det med glans :o))

Sjefen sjøl i full sving med en annen kunde :o))

Ikke så værst dette her vel? Jeg er nå i allefall fornøyd med resultatet, kort og snertent som jeg liker det :o)) Jeg tenkte først at jeg ville gå ganske lys igjen, men det ble bare en fargenyanse lysere på etterveksten. Neste gang er det på tide å legge inn noen striper igjen, så da får vi se hvilke farger jeg velger… Det er noen uker til å bestemme seg på :o))

Når jeg var ferdig hos frisørdamen tok jeg meg en tur innom Nille på Oppsalsenteret for handle noen småsaker…. Det er blitt trist å gå igjennom senteret syntes jeg for det er helt dødt der. Bare noen få pensjonister som sitter enten på kaffebaren eller hos bakeren. Ikke er det noen butikker der heller som drar folk, og nå var det også opphørssalg hos bokhandelen som har vært der omtrent fra senteret åpnet på 60 tallet. Det skal bli et nytt senter, men når det blir er ikke godt å vite. De høye herrer i kommunen og en eller annen etat krangler om hvor høye boligblokkene skal være og hvor mange boenheter det skal være. For det er ikke bare senteret som skal bygges om, nei det skal også bli noen flere blokker der.

De nye naboene oppe i 3 etg holder på å borre og slipe i leiligheten så det går igjennom marg og bein….. Hvis det er noe jeg syntes er utrolig irriterende er borring, og pusene mine er heller ikke spesielt begeisteret. De ligger oppe i klatrestativet å kikker opp mot taket med ørene bakover. Jeg håper inderlig at de ikke skal holde på til langt utover kvelden, for lørdagene og søndagene mine er hellige å da vil jeg ikke forstyrres av mye bråk.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld, blogges!!

#frisørdame #hårklipp #hårfarge #hair #haircut #studiostylefrisør #oppsal #oppsalveien #nille #kaldt #ettervekst 

11 kommentarer
    1. Skulle jeg også gjort men akkurat nå er håret mitt så tørt at det er ekkelt. Det kalde og tørre været gjør sin virkning. Tenker at jeg klasker i litt farge i morgen i håp om at det hjelper litt.

    2. Grattis med ny sveis – det var lekker. Etterhvert må jeg få en runde hos frisøren selv, mulig det blir i midten av februar. Må se hva som skjer med saker og ting. Ha en fin kveld.

    3. Helge: Tusen takk :o)) Det var godt å få fixet på det, for det var så tørt at det ble helt krusete i tuppene. Prøver å gå hver 5 – 6 uke for å holde det sånn noenlunde i fasong!

    4. Hei sveis, du er så fin atte 😀 Ser du har så smale øyebryn, får du de nappet? Jeg har typen brede og har hatt et svare strev og brukt mange kroner på å holde de i sjakk. Nå er det jo moderne med brede, så venter man lenge nok, da er man inn igjen 😉 Fortsatt god søndag!

    5. Lene S.: Tusen takk :o)) Nå er det sånn at jeg har omtrent ingen øyebryn igjen, så de du ser på bildet er tegnet på med øyebrynblyant. En gang i min skjønne ungdom så var det moderne å barbere av seg brynene, og det gjorde jeg også. Problemet var bare når den fasen var over, så vokste ikke brynene tilbake som de skulle…..

    6. WOW! Uansett, så er du flink til å tegne øyebryn :-))) Du ser så velstelt ut, jeg må til frisøren til uka, har sånn BOB-frisyre vet du, men den trenger litt stussing. Har naturlig mørk brunt hår, har hittil bare funnet fem grå, he he, så da sparer jeg de pengene enn så lenge 😀

    7. Lene S.: Tusen takk, de var snilt sagt :o)) Så heldig du er som bare har 5 grå hår…, jeg er jo helt hvit jeg!! Har egentlig aldri vært mørk, bare farget det sånn i alle år…

    8. Jeg synes det er flott at vi kan gjøre noe med det meste, men hovedsaken er at vi føler oss vel, uansett 😀 Vi er heldigvis forskjellige, det hadde vært kjedelig om vi alle var like :- Håper jeg har arvet min mors hårmanke, hun er 70 år og har sitt mørke brune hår enda, og hun er 25 år eldre enn meg, men pappa har ‘sølvhår’ 🙂 Time will show, he he.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg