Snøkaos på veien

Det er veldig merkelig at så fort det kommer noen snøfiller, så kan folk plutselig ikke kjøre bil lenger…. Nå skal ikke alle tas under en kam, for de fleste oppfører seg eksemplarisk i trafikken. Så har man de som ikke er i stand til å kjøre normalt i det hele tatt.

Jeg bor jo litt oppe i høyden over Oslo, og på sideveiene her var det ganske lurvete å veldig glatt… Det samme skjer hver gang snøen kommer, ingen viser hensyn til hverandre og BARE skal FRAM uansett om det er plass til det eller ikke. Det er ganske smalt her oppe med høye fortauskanter som det er umulig å komme opp på for å slippe noen fram.

Når man kommer ovenfra så er det ingen biler parkert på den siden av gaten, og da presser alltid de som kommer den veien seg fram. Noen ganger så pass agressivt at de tvinger de som kommer nedenfra til å rygge, med de konsekvensene det innebærer. Når de da skal prøve å komme i gang igjen blir de mange ganger stående å spinne i bakken uten å komme noen vei. I dag tenkte jeg at jeg skulle være snill å slippe fram en rekke som nedenfra, men hva skjer? Jo, da sto det en idiot bak meg som begynte å tute for at jeg slapp dem fram. Jeg kjente at jeg begynte å koke, og hadde mest lyst til å hoppe ut av bilen å konfrontere vedkommende… Det skjedde ikke, dels for at jeg besinnet meg, så var det ikke plass å komme ut av bilen og på toppen av det hele så snødde det så fælt at jeg ville blitt våt i håret :o))

Det har snødd ganske tett hele dagen i dag, med bare et lite opphold utpå ettermiddagen, før det igjen begynte på igjen. Det har blitt endel varmere ute også, og nå ligger det på – 3C mot – 6,5C til morran i dag. Iflg yr.no så skal det fortsette å snø hele denne uken, men til helgen blir det varmgrader og litt regn før det igjen blir litt kaldere igjen.

På tide å komme seg i seng og få seg noen timer søvn, før man igjen må avgårde på jobb igjen…. Disse dagene syntes jeg nesten bare består av jobb og så hjem for å være våken en liten stund før det er på tide å sove igjen….

Ha en riktig god natt, blogges :o))

4 kommentarer
    1. Heia snø-Norge 🙂 Vis litt hensyn og ta det med ro så går det meste helt greit. men slik er dessverre ikke verden. Ha en ny og snørikdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg