Lesebriller uten stang

Når det gikk mot slutten av arbeidsdagen i går satt jeg å gjorde ferdig en sak, og plutselig så ramlet den høyre stangen på brillene mine ned på tastaturet. Jeg trodde først at det bare dreide seg om en skrue som hadde løsnet og falt ut. Dessverre så var det ikke sånn, men hele holdet på brillen hadde knekt. Det var ikke spesielt festlig for jeg er helt hjelpeløs uten lesebrillene mine. Jeg klarer nesten ikke å lese noen ting uten dem.

Igjennom arbeidsgiver har vi hatt avtale med Hansson når det gjelder PC/lesebriller, som nå var inngått i Krogh Optikk. Derfor slang jeg på meg jakka mi å gikk bort til dem for å se om det gikk ann å gjøre noe med dem. Dessverre så var det ingenting å gjøre med dem, for de er brukket av på et sted det ikke er mulig å reparere. Jeg måtte jo ha nye briller, men før jeg så på det var jeg nødt til å ta en ny synstest. Det tok ganske lang tid for det er mange tester man må igjennom, og bilder skal tas av øynene fra alle kanter. Etter at testen var tatt så sa damen at arbeidsgiveren min ikke hadde avtale med dem lenger, og jeg måtte jo da betale den dyre testen av egen lomme. Det syntes jeg var dårlig….

Synet på det venstre øyet var ikke forandret noe serlig, men på høyre øyet hadde det forverret seg en god del. Det har jeg i grunnen merket selv også, og hadde egentlig tenkt å skaffe noen nye lesebriller denne våren. Bare ikke akkurat nå!!!

Tilbake på jobben sjekket jeg ut hvor vi nå hadde avtale, og det viste seg å være Synsam. Den nermeste butikken lå nederst i Karl Johansgate mot Østbanen, så etter jobben gikk jeg bort dit med arket jeg hadde fått fra Krogh med synsstyrken min. Kort fortalt så fant jeg et par rimelige briller, men det er jo meg det handler om så ingenting går jo på skinner da. Jeg skjønte ikke helt hva som var problemet, men hun jeg var hos snakket noe om at de glassene jeg trengte ikke gikk så høyt!!!! Hun måtte sjekke ut noe med leverandørende, og gi meg beskjed på mandag om de dekket den ekstra kostnaden det medførte. Det er merkelig at sånne ting skjer meg hele tiden.

Inntil jeg får noen nye briller må jeg jo bruke de jeg har, og før jeg gikk fra jobben i går tapet jeg de sammen etter beste evne. De henger sammen sånn passe, men de sitter selvsagt ikke helt som de skal så det er ikke så veldig behagelig å bruke dem. Alikevel må jeg jo gjøre det……

Forrige helg var jeg jo så uheldig å ramle og så slå den ene toa mi kraftig og var vel av den oppfattning at ulykkeskvoten min var fylt for en stund. Det ser ut til at jeg må revurdere akkurat det etter det som skjedde i går!!!

Nå skal jeg se ferdig damenes 3 mil, så må jeg en liten tur ut….

2 kommentarer
    1. Nå må det bli slutt på å være så uheldig.
      Har du ikke hatt nok med det nå.
      Får håpe det ordner seg og du får nye briller fort, for du er jo avhengig av briller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg