Søndag foran PC’n

På formiddagen i dag koblet jeg scanneren min til PC’n og gikk igjennom gamle fotoalbum… Jeg har ikke sett på disse albummene siden mamma levet, og denne sommeren er det 8 år siden hun døde. Det ble en følelsesmessig opplevelse. Jeg både lo og gråt litt da jeg så alle de gamle familiebildene, og nesten ingen av dem er i livet lenger. Ingen kan leve evig, men savne dem kan man alskens gjøre.

Her er noen av dem jeg fant av megselv :o))

På disse to bildene er jeg vel rundt året tenker jeg.

Her er jeg nok ca 2 år.

Så har vi nådd 4 årsalderen.

Er ikke helt sikker på hvor gammel jeg er her, men i begynnelsen av tenårene kanskje. Bilde ble tatt av mammas onkel, som var veldig god på å ta bilder. Husker han tok veldig mye svart/hvit bilder.

Min aller første nye bil, en Opel Ascona J 1980 modell, kjøpt på Kjeller Bil… Den måtte jeg til slutt selge for at den rustet bort for meg. Jeg brukte mer tid på å pusse rust enn å kjøre den, og kronene rullet ut av bakkontoen så da valgte jeg å bytte den ut. Den gjorde vondt for den var så rålekker.

Her tenker jeg at jeg var ca 18 år, og bildet er tatt hos mormor på Synsterud i Nord Odal.

Jeg trodde ikke at jeg hadde noe serlig bilder av farfar og farmor og pappa som veldig ung, men til min store glede fant jeg en god del. Tror det finnes flere i et gammelt skrin, og det skal jeg ta fram en annen kveld å se igjennom.

Nå har klokka blitt mange og jeg må se å få i meg litt føde, for det har jeg helt glemt å tenke på når jeg hold på med bildene.

Huff, nå har det begynte å snø her i Oslo…., det liker ikke denne damen noe serlig!!

#fotoalbum #familie #synsterud #nordodal #oslo #opel #ascona #følelser 

6 kommentarer
    1. Koselige bilder Vera, og selv om ingen er i live idag, – så har du hatt flotte mennesker rundt deg, – og som du har gode minner fra og av!!
      Klem Terje

    2. Fint med slik mimring. Så far din var musiker spelte til dans, spør pga trekkspillet. Bilder er minner av en tid som ikke kommer igjen. Har tatt godt vare på bilder fra barneårene mine. Det kom ei regnbyge her i ettermiddag men nå skya opphold.

    3. TerAnd: Det har du helt rett i Terje :o)) De var en varm og fin familie, å vet du hva? Jo, jeg var så heldig å bli valgt av akkurat dem, og hadde en trygg å fin oppvekst med mennesker som tydelig viste at de var glad i meg. Det er ikke alle forunt!

    4. Helge: Pappa spilte trekkspill, men det var nok mest til husbruk. Jeg ha fortsatt det gamle spillet stående, men kan dessverre ikke spille på det. Det er fint å ta vare på alle de gamle bildene, for når menneskene er borte kan man minnes dem ved å ta fram bildene :o))

    5. Koselige bilder og mange minner 🙂 Jeg har satt inn alle gamle bilder i album og fått mamma og svigermor til å skrive under hvert enkelt, hvem hva hvor 😀 Kanskje våre tenåringer også blir interessert en dag og da har vi plutselig ingen å spørre, så for en gang skyld har jeg gjort noe fornuftig 😀 Her pøsregner det 🙁 Håper du har fått deg litt for, her har vi spist Sushi 😀

    6. Lene S.: Jeg har også de aller fleste bildene mine i album, men har planer om å scanne inn alle sammen hvis noe skulle skje med originalene. Har ikke bestemt meg for om jeg skal lagre det på en minnebrikke eller på den ekstra hard-discen jeg skaffet for en stund siden.

      Det ble middag på meg til slutt, en deilig kyllingfilé i saus m/grønnsaker og fullkornsris :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg