Et lite sammendrag

De siste dagene har jeg ikke akkurat vært så aktiv på bloggen, noe som skyldes at jeg har vært på farten og har hatt en god del å gjøre. På fredag hadde jeg en feriedag, og den ble brukt til å dra en tur til Nordby Shopping sammen med Anne. Jeg hadde ikke vært i Sverige siden i november, så det var virkelig på tide med en tur nå.

Vi hadde avtalt at Anne skulle være hos meg ved 8:30 tiden, og hva klarte jeg å gjøre? Jo jeg forsov meg, men jeg satte inn turbogiret å klarte å være ganske så ferdig når Anne kom Jeg hadde bare igjen å brygge kaffe til termokoppen, og smøre med meg litt å spise på veien. For jeg rakk nemlig ikke å gjøre noen av de tingene før jeg dro.

Det var lite med folk i Sverige om fredagen, og man kunne fritt bevege seg rundt i butikken uten å svinge unna horder med andre nordmenn. Jeg elsker å shoppe, også i matbutikker, men blir ganske stresset når det blir for mange andre shoppere som går i veien, dytter til meg og regelrett kjører meg ned.

Jeg hadde ikke skrevet noen handleliste, men jeg har alltid noen faste  ting som jeg alltid kjøper å det er kaffekapsler og kattesand. I tillegg ble det 2 firepakker med Pepsi MAX, karbonadedeig, grytekjøtt, kjøttpålegg, ost og endel krydder som jeg hadde gått tom for. I tillegg kjøpte jeg inn til Taco for lørdagskvelden.

Bagasjerommet på bilen ble stappfult, og noen ting måtte settes inne i bilen… Jeg hadde satt av en god del penger til denne turen, og jeg kjøpte meg også endel klær… 3 par joggesko hos Skoknuten, hvor jeg bare betalte for 2. De er nok ikke av beste kvalitet, men holder denne sesongen. Hos Zizzi kjøpte jeg 3 par jeans, (2 par blå og 1 par sorte) samt 6 gensere. Var også innom Stormberg hvor man hadde samme tilbudet som hos Skoknuten, og Anne kjøpte 2 jakker og jeg en vindjakke. 

For noen år siden ble jeg gjort oppmerksom at det var en Snurredass som het det samme som meg, Vera, noe jeg har blitt mobbet for (ikke ondskapsfult). Når vi var inne hos Õ&B oppdaget jeg at de hadde Campagneglass i mitt navn, og jeg må innrømme at det klinger bedre i mine ører enn en Snurredass, hihihihihi!!

Kjøpte også denne boken, som minnet veldig om stilen til Karin Brunch Holmquist… Det er bøker jeg har kost meg mye med, og småler meg igjennom alle sammen. Etter å lest bakpå denne boken ser det ut til at det kan bli en like humoristisk opplevelse :o))

Mine gamle konsertpropper har begynt å bli litt slitt, så når jeg var innom Apoteket investerte jeg i noen nye. Viktig at jeg har noen som fungerer når jeg skal på konsert neste måned med Tomas Ledin, for der blir det et skikkelig trøkk…. Uten sliter jeg noe voldsomt med hørselen etterpå.

Det ble litt nytt til ørene også, ikke det at jeg har manko på øredobber men jeg begynte å bli lei de jeg hadde… De ble innkjøpt hos henholdsvis Glitter og Zarcillo.

Som den store kattepersonen jeg er måtte jeg bare ha denne nøkleringen med katter på :o))

Da vi dro fra Oslo på morningen var det et skikkelig knallvær med blå himmel og sol. Det fine været hadde vi med oss hele veien nedover, men utover dagen skyet det over nede i Sverige å like før vi skulle dra hjem begynte det å øsregne. Heldigvis så ga det seg innen vi kom til Marche ved Solli, hvor vi stoppet for litt mat. Her hjemme hadde det ikke regnet i det hele tatt, og det kom heller ikke noe.

På lørdag sov jeg til jeg våknet av megselv, men siden jeg hadde vært så trøtt kvelden innen å la meg tidlig våknet jeg heldigvis ikke så sent. Jeg satt en stund på kjøkkenet etter å spist frokost og koste meg med et par kopper kaffe innen det var på tide å gjøre litt husarbeide. Jeg blir veldig lett distrahert, og inne på kontoret fikk jeg for meg at jeg skulle snu om litt sånn at jeg lettere fikk tilgang til scanneren. Av den grunn ble jeg litt forsinket med husarbeidet, og ringte til Anne for å si at hun ikke behøvde å komme så tidlig som vi avtalte.

Til mat stekte jeg opp litt karbonadedeig og hadde i tacoblanding, men i stedet for å pakke alt inn i lomper så spiste vi blandingen på tallerken sammen med salat og nachos m/ostesmak. Det var kjempedigg, og veldig mettende. Alikevel ikke så mettende at vi ikke orket litt snoop senere på kvelden :o))

På kvelden ble det MGP finalen, hvor ingen av oss hadde en eneste favoritt… Folket valgte Carl Espen Thorbjørnsen som vinner, med en melodi som jeg ikke er noe begeisteret for i det hele tatt. Jeg foretrekker noe med litt mer fart, og følte at denne ble for tam for meg. Mulig at han kommer til å gjøre det bra i København….., det vil tiden vise. Innen den tid kan det jo hende at jeg også har begynt like melodien, noe som faktisk har hendt før.

I dag har jeg sittet klistret foran PC’n og scannet inn gamle bilder så øynene er store og såre…. Det skrev jeg om tidligere i dag, så jeg skal ikke si noe mer om det nå.

Nå har jeg satt meg godt tilrette i godstolen for å se på James Bond filmen Moonraker på DR 1. Har selvsagt sett den ørten ganger før, men den kan godt sees igjen flere ganger den :o))

#sverige #nordbyshopping #kaffekapsler #kattesand #karbonadedeig #grytekjøtt #ost #kjøttpålegg #joggesko #vindjakke #stormberg #skoknuten #svindelogmultelikør #ørepropper #tomasledin #øredobber #nøkkelring #MGP #københavn #carlespenthorbjørnsen

1 kommentar
    1. Det er mye rart, godt og billig man kan kjøpe i Sverige. Der er jeg veldig sjelden, men mulig det blir en tur iløpet av året. Skjønner godt at folk reiser ditt når man tenker på de prisene vi har her. Leste på VGnett at det er kommet en ny trend på sosiale medier som kalles Whaling(var det vel), man strekker armene opp i en bue og faller ned, som når en hval kommer opp av vannet. MGP-finalen så jeg ikke men får vel hørt låta engang snart. Nå er det på tide med drømmeland her. God natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg