SÃ¥ var jeg i gang igjen

I går kveld følte jeg meg i ganske fin form, og det gjorde jeg også så lenge jeg lå i senga til morran i dag etter at alarmen hadde vekket meg!!

Etter å ha blitt ferdig i dusjen og fønet håret mitt, var det ikke så mye igjen av formen. Jeg måtte bare legge meg litt nedpå å slappe av en liten stund innen jeg kledde på meg fjeset og smurte matpakken, og jeg sendte en melding til sjefen for å si fra at det ikke gikk så fort unna med meg i dag.

Jeg har kommet meg ganske greit igjennom arbeidsdagen, med litt hjelp av Mr. Ibux, og uten tror jeg at jeg hadde kommet til å slite litt. Jeg har hatt hodepine og vondt i halsen det meste av dagen, men jeg har konsentrert meg om jobben å da har det gått ganske greit.

På veg hjem dro jeg innom Ultra for å handle inn noen poteter, melk og yoghurt samt litt middag til noen dager. Jeg trodde jeg hadde poteter i skapet, og det hadde jeg jo men da jeg så på dem i går hadde alle sammen lange hvite groer som stakk ut over alt. De har kommet fort, for det er ikke så mange dagene siden jeg kjøpte dem. Når jeg var i Sverige forrige fredag kjøpte jeg et par poser med müsliblanding med diverse bær, og i sta tok jeg å strødde litt av den oppi yoghurten jeg kjøpte, og det var kjempedigg :o))

Det var fortsatt sol og fint vær når jeg kom hjem så jeg slapp ut hårballene mine…. Vinja hoppet rett opp på lille klatrestativet og satt der å koooooozte seg i sola mens hun hadde et våkent blikk mot småfuglene som holdt på nede i buskene. Hun kunne nok ha tenkt seg en fuglestek tenker jeg…..

Etter å ha sittet ute en stund forsvant Ronja inn å slang seg ned på teppet ved stolen min….. Hun bare haaaaaaater når mammen hennes kommer med et kamera, og jeg vet ikke om noe dyr som kan se så sur ut som henne da. Hun gjør et godt forsøk her, men så ville hun ha kos av mammen sin å da var det sure oppsynet glemt, hehehe!! Ikke så lenge etter kom sprettende å plantet seg i fanget mitt, og storkozte seg da jeg klødde henne bak øret, hover hodet og nedover ryggen :o))

Den siste tiden har jeg dessverre proppet munnen min med ting jeg ikke burde, og det har resultert i at jeg har lagt på meg noen kilo. Det er jeg ikke spesielt fornøyd med, og må gjøre noe med nå!! Jeg er skjelden sulten, og det gjør at jeg ofte glemmer å spise. Noen ganger spiser jeg frokost, og neste måltid blir nærmere kl 14… I dag smurte jeg med meg matpakke, sånn at jeg hadde nok til å porsjonere igjennom dagen. Nå gjelder det bare å fortsette sånn hver dag…

Nå skal denne damen gå å legge seg, for nå er jeg kjempetrøtt å trenger noen timers søvn… Skulle ha lagt meg for en stund siden, men da jeg forsøkte å publisere det jeg hadde skrevet før jeg slo av PC’n så datt nettet ut og jeg måtte restarte routeren min. Det jeg hadde skrevet var selvsagt bort, og da jeg oppdaget det må jeg innrømme at jeg ble rimelig forbanna…..!!!

Ha en riktig god natt, blogges!!

#form #ibux #ultra #handle #poteter #melk #yoghurt #middagsmat #vinja #ronja #småfugler #kilo #sulten #matpakke #trøtt #søvn #godnatt 

4 kommentarer
    1. Det er bare en eneste ting som er bra med Ã¥ ha diabetes, og det er at man IKKE kan spise alt man har lyst pÃ¥……i et forsøk pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ blodsukkeret i balanse etter jul, kuttet jeg ut karbohydrater, blodsukkeret er nÃ¥ perfekt, og som bieffekt har jeg mistet 5 kg……..
      Håper formen din snart blir bra, nå går vi jo mot den fineste tida! 🙂

    2. Greit når alt kommer i normalt gange igjen. Fikk merkeligvondt i høyre legg igår, hadde endel av det samme for 1,5 år siden, nerve i beine sa legen, spis magnesium. Kjøpte ny dose i dag. Håper det retter seg.

    3. Synne: Min far hadde også diabetes, og det var ikke alltid så greit. Det hadde vært helt greit å gå ned 5 kg, men da helst uten at det var en sykdom som hjalp til..

      I dag er formen nesten tilbake til normalen igjen, heldigvis. På toppen av alt så har det vært en knalldag ute :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg