Helg igjen :o))

Det var deilig å kunne gå hjem fra jobben i går ettermiddag, og vite at to fridager ventet…. Jeg var sliten siden jeg hadde sovet dårlig de siste nettene, og overskuddet jeg hadde i starten av uka var brukt opp. I natt derimot har jeg sovet veldig godt, og våknet opp til en strålende dag ute. Termometeret på veggen viste at utenfor soveromsvinduet var det + 19C nesten sommertemperatur det. Ute i lufta var det nok ikke fult så mye, men det var nå i allefall en hyggelig temperatur å se :o))

Til morran i dag brukte jeg litt ekstra tid på å få børstet og klipt pelsen til Ronja… Hun får, som jeg har sagt før, ofte tover i pelsen og må børstes daglig. I dag derimot var jeg nødt til å ta i bruk saksa, for under pelsen hennes hadde tovet seg såpass sammen at det ikke gikk å børste det ut. Tovene kan ikke sitte der for lenge, for da kan hun få problemer med huden under. Hun er en snill pusejente som lar mammen sin gjøre det meste med henne, selv om det ikke alltid erlike morsomt.

I går som i dag var det knallvær, og mens middagen sto å putret på plata satt jeg en stund ute på balkongen i sola å slappet av. Sola hadde varmet opp vinduene på balkongen så der ute var det full sommer, og etter at jeg hadde spist middag var det fortsatt lunt å fint å sitte der ute. Det er jo akkurat dette som er så deilig med innglassing. Jeg kan begynne å sitte der allerede nå i kortermet genser, mens andre må pakke på seg tjukke jakker….

Etter å ha blitt omhyggelig børstet og stelt med forsvant Ronja å la seg på en av favorittplassene sine, nemlig ved dørstokken. Der har hun oversikt bort til balkongdøra, og på Vinja sånn at hun ikke kan snike seg innpå henne når hun kommer inn :o))

Vinja bare elsker å ligge ute på balkongen, eller i det hele tatt være der ute. Oftes ligger hun i stolen sin, men det hender at hun tar seg en aldri så liten strekk på gulvet også.

Jeg var en tur på polet i går, og da jeg kom hjem ble Ronja veldig nysgjerrig på den ene flasken jeg hadde kjøpt. Hun rynket på nesen når jeg skrudde av korten, og syntes ikke at flasken var like spennende da, og godt er nå det :o))

Vinja ble liggende en stund på balkonggulvet, men så plutselig oppdaget hun en edderkopp like ved bena min, hens det stive blikket :o)) Dessverre for henne, men heldigvis for edderkoppen så forsvant den raskt under plankene, hehehe!!

Sola begynner nå å komme inn på balkongen, og i dag har jeg tenkt til å ta med meg en bok å sette meg ut dit. Jeg har ikke åpnet en bok på evigheter, kjøpt dem har jeg, men ikke lest i dem. Naboene hamrer, sager og borrer men det har jeg tenkt å lukke ørene for å gli inn i min egen verden :o))

Ha en fantastisk flott lørdag, blogges :o))

#sol #varme #ronja #tover #pels #vinja #havanaclub #balkong #edderkopp #lese #bok

2 kommentarer
    1. Flotte bilder av pusejentene!! – Godt du ikke gir jentene noe av den flaska, – ellers måtte Onkel Terje komme med noen alvorsord!!
      Ha en super helg, – her er det hjemme hos meg selv, og ser på finværet gjennom grå vinduer! – Blitt forkjøla, og det passer virkelig ikke!! 🙁

    2. Terje: Englebarna var helt med på å være fotomodeller når mor kom med kamera :o)) Det hadde vært hyggelig om onkel Terje kom på besøk, men da helst uten skjennepreken, hihihi…

      Jeg leste at du hadde klart å pådra deg en forkjølelse… For noe dr…., nå som det fint vær ute og helt topp i sola. Jeg var ute tidligere i dag, og da satt jeg meg i sola med en kopp kaffe…. helt digg :o)) God bedring!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg