Balkonglivet nytes fullt ut

I natt skrudde vi klokka en time mot sommeren, og for at jeg ikke skulle sove altfor lenge utover dagen satte jeg alarmen til å ringe. I tillegg så skulle Anne komme en tur på besøk ved 12 tiden, for å sitte ute på balkongen for å nyte solen og varmen:

Jeg fløy rundt og ryddet og ordnet litt med det samme jeg sto opp, og det tok litt tid… Spesielt siden jeg til stadighet fant nye ting jeg skulle gjøre noe med :o)) Da jeg endelig trodde at jeg var ferdig og kunne hoppe i dusjen, kunne jeg høre Ronja mjaue veldig mye og høyt. Det gjør hun bare når hun skal kaste opp, og ganske riktig like etter hørte jeg de klassiske brekningslydene. Der midt på dørmatten hadde hun lagt igjen en kladd, og så løpt inn i stua og fortsatt der. 

Dørmatta havna inn i dusjen, hvor jeg fant en ganske stor hårball… Ikke noe annet å gjøre å fjerne den og skure matta rein, og etterpå bar jeg den ut å la den på gresseti sola sånn at den skulle tørke fortere. I stua var det bare vått på gulvet så det var enkelt å tørke opp og vaske rent. Frøkna var litt molefunken etterpå, helt til mammen hennes kom bort å koste masse med henne… Da løp hun rundt med halen hevet høyt å småpratet med meg :o))

Mens jeg holdt på å rydde oppdaget jeg en voksen mamma med sønnen sin oppe på muren ved veien…. Der trampet de begge rundt en god stund innen de hoppet ned, og på toppen av muren er det et bedd med busker og med løker. Så når jeg var ute med litt søppel før Anne om måtte jeg bare opp for å sjekke om de nye vekstene hadde overlevd all tråkkingen. Heldigvis hadde det gått fint, og ingen av dem var nedtråkket… 

At unger kan være så ubentenksomme kan jeg jo til dels forstå, men voksne mennesker burde faktisk vite bedre…

Mine påskeliljer har vokst ganske mye de siste dagene, og blomstene har blitt store :o))

Bare i løpet av et par døgn har knoppene tittet fram på mange prydbusker, men de er veldig små enda… Måtte bare teste macro’n på kamera, så knoppene er på langtnær så store som de ser ut her.

Sola hadde ikke kommet på balkongen enda da Anne kom, så vi satte oss litt på kjøkkenet å pratet mens jeg fikk meg et par kopper med kaffe. Ronja hoppet opp på kjøkkenbordet og la seg godt tilrett på avisen min. Der ble hun liggende å glippe med øynene en stund, lille godklumpen min det.

Etterhvert kom sola inn på balkongen og vi forflyttet oss ut dit… Det var så varmt og godt å sitte der og det gjorde godt for kropp og sjel :o)) Når vi sitter sånn går praten ganske høylydt og vi kommer oss igjennom ganske mange temaer i løpet av en dag, og i dag var intet unntak det kan jeg underskrive på. Vi går liksom aldri tom for noe å snakke om, aldri!!!

Siden Anne ble her noen timer, serverte jeg en enkel middag med poteter og fiskeburgere av sei med purre… Det ble kanskje ikke den mest spennende middagen, for jeg hadde ikke noen grønnsaker som tilbehør, noe jeg må kjøpe en dag denne uka.

Vi ble sittende ute i sola helt til Anne fant ut at det var på tide å komme seg hjem for å fóre Felixpusen sin.

Nå skal jeg nyte et par timer foran tv-skjermen innen det blir på tide å kome seg i seng, for i morgen er det en ny arbeidsuke!!

#balkong #rydde #hårball #sol #varme #ronja #fiskeburgere #sei #purre #påskeliljer #prydbusker

5 kommentarer
    1. En skikkelig kosedag med andre ord, – og at dere skravler er jo ikke noe nytt – men hørte dere etter hva dere snakket om – eller var det i munnen pÃ¥ hverandre…hehehehehe ;)))))

    2. Ja, det var fint i gÃ¥r, var iskogen 3-4 timer og møtte etterhvert endel folk. En eldre dame spurte meg om det var masse snø og gÃ¥ i da jeg var pÃ¥ parkeringsplassen igjen. Jeg kunne bekrefte det. – Da fÃ¥r jeg heller vente 2 uker og ta pÃ¥ meg støvler, svarte hun og kjørte hjem igjen. Og det er endel snø igjen i skogen men det minker men det var supergodt i sola i gÃ¥r. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg