Hercule Poirot døde

Det er ingen hemmlighet at jeg er vilt begisteret for Agatha Christies Hercule Poirot, og benytter hver anledning til å se episodene igjen og igjen.

Derfor gledet jeg meg voldsom til å se de aller siste episodene som var spilt inn, og som skulle vises nå i påsken. Ingen lever evig, heller ikke helter å denne påsken skulle altså Hercule Poirot dø. Helst så ville jeg at den episoden ikke skulle lages, for da hadde han liksom hatt evig liv. En ganske barnslig tanke egentlig, men men…..!

Jeg leste nettopp på nettet at David Suchet måtte gå ned mange kg for å se ordentlig sjuk og avmagret ut, og det lykkes han helt klart med.

Engelske fans var helt i fistel over at han også ble morder i den siste episoden….. For dem som har sett alle de andre episodene, også meg, så er det helt utenkelig at han ville gå til sånne drastiske midler. Han gjorde det for å redde andre, men alikevel!!

Helt ærlig så skulle jeg ønske at jeg aldri hadde sett noen av disse episodene, for noe så dystert og deprimerende er det lenge siden jeg har vært med om. Det var jo ikke sånn det skulle være, for Hercule Poirot har alltid krydret tilværelsen med litt humor tiltross for at mange blir drept. Denne gangen var det ingenting som var humoristisk, og etter gårsdagens finaleepisode var jeg så deprimert og trist at jeg kan ikke beskrive det med ord engang.

Jeg søymfarte alle kanalene for å finne noe til å få humøret opp igjen, men det var ingenting på noen av kanalene. Tilslutt gikk jeg over til Netflix og der fant jeg da noe som løftet humøret noen hakk.

Det er merkelig at en film/tv-serie klarer å få humøret sånn i bunnen av brønnen… Det har hendt en gang før når jeg så en film, som jeg nå har glemt tittelen på, om de siste dagene av jordens eksistens. Den var helt klart mye mer deprimerende, men Hercule Poirot siste dager kommer helt klart som en god nummer to.

#herculepoirot #deprimerende #dystert #davidsuchet #morder #film #tvserie #agathachristie

4 kommentarer
    1. Så den jeg også, og så ble han morder også, det ville jeg aldri trodd. Enig med deg det var en episode uten humor så de kunn godt ha unnlatt å lage den. Noen filmer påvirker på den ene eller andre måten, så en film om to barn som skulle ut til en annen planet fordi alle andre skulle dø. Akkurat da disse figurene kom for å hente dem fikk jeg en sånn frysnng jeg aldi har opplevd maken til. Skummelt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg