SÃ¥ gjør vi sÃ¥….

En solfylt og relativt varm dag begynner nå å gå mot slutten…. Man kjenner at luften ikke er så varm når solen går bak en sky eller som nå i kveld har gått å lagt seg.

Jeg satt lenge ved kjøkkenbordet med nettbrettet på forskjellige sosiale medier, og tenkte over hva jeg skulle gjøre i dag. Skulle jeg gå meg en tur rundt i området med kamera, dra en tur ned til Oslo sentrum, eller skulle jeg vaske bilen innvendig. Den var blitt veldig støvete over vinteren, og det hadde fulgt med en god del sand og sten inn som måtte støvsuges opp. Det ble bilen som gikk av seieren i dag.

Jeg tok med meg støvsugeren bort til garasjen for å støvsuge bilen… Jeg hadde ikke lang nok skjøteledning til å hente strøm fra leiligheten, så jeg kunne ikke stå utenfor. Noen av naboene skulle ut å gå tur, og kom bortom for å prate litt før de gikk. Det gikk i grunnen ganske raskt å støvesuge bilen. Når jeg var ferdig med det kjørte jeg den utenfor oppgangen, og stakk inn å hentet en bøtte med vann.

Jeg begynte med det jeg syntes er verst, nemlig frontruta…. Med en kropp som er stiv og lite fleksibel er det ikke så lett å komme til for meg helt nederst, men jeg klarte det etter mye strev. Frontruta ble nå i allefall ren. Etter 45 minutter var bilen ren, bortsett fra noen sparkemerker ved døra. Hvor mye jeg enn gnukket og gnidde så ville ikke merkene bort. Jeg må nok bruke noe annet for å bli kvitt dem ser det ut til.

Tidligere i vinter kjøpte jeg meg en adapter for å ta inn DAB radio som kunne spilles igjennom FM radioen i bilen. Det var en billigere løsning enn å bytte ut den gamle radioen med en ny DAB. Jeg har ikke brukt den så mye den siste tiden, for jeg har ikke fått festet antennen og kabelen. Nå som ruten var vasket fikk jeg ordnet med det. Antennen ble dessverre litt skjev, men den festet seg så godt at jeg klarte ikke å løsne den igjen så det får bare være.

Snakket med Anne tidligere i dag, og hun fortalte at katten til niesen hennes ikke var i form. Han fløy rundt å tisset i et sett, og ynket seg når han gjorde det. Niesen hadde fått time hos dyrlegen, og når jeg snakket med henne i kveld hadde de vært der. Det viste seg at han hadde krystaller i urinen, og dyrlegen hadde skylt blæren hans å satt inn et kateter som skal sitte inne til mandagen. Når jeg hørte om at han ynket seg når han tisset så tenkte jeg med en gang på nyresten, men det hadde heldigvis ikke gått så langt at det hadde blitt noen sten. Stakkars pusegutten….., håper han er tilbake til sitt normale jeg snart.

Nå kom en av mine pusejenter, Vinja, opp for å ligge å kose i fanget mitt en stund å hun er ikke så happy for at PC har fått plassen som hun mener er hennes og bare hennes :o))

Ha en fortsatt fin kveld, blogges!

#nettbrett #sosialemedier #fotoapparat #tur #oslo #sentrum #vaske #bilen #støvsuge #antenne #dab #radio #fm #dyrlegen #krystaller #kateter #nyresten #pus #katt #vinja

4 kommentarer
    1. Regjøring er det alltid behov for – i morgen blir det en solid vaskedag her i leiligheten min. Ha en fin dag.

    2. Helge: Det var nÃ¥ godt Ã¥ fÃ¥ vasket bilen innvendig….!! Den trengte det virkelig. Kos deg med vaskedagen, puh. Selv skal jeg ned i kjelleren Ã¥ pakke om noen klær som jeg senere skal kjøre ned til Fretex. Fikk ikke det med i siste omgangen.

    3. Siv Svanem: Det har du rett i…. Jeg husker nÃ¥r min Ronja mÃ¥tte til dyrlegen for at hun kastet opp i flere dager etter hverandre. Det var ikke morsomt Ã¥ gÃ¥ fra henne nÃ¥r jeg mÃ¥tte pÃ¥ jobb, og jeg hadde hjertet langt oppe i halsen nÃ¥r hun var hos dyrlegen. Heldigvis gikk det bra :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg