Min nye pil…

På fredag da jeg var på Coop OBS Lillestrøm kjøpte jeg meg en pil, som jeg på det tidspunktet ikke var helt klar over om skulle stå ute eller inne. Med tanke på hvor mye den har vokst siden jeg tok det med meg hjem, så er det nok best at den blir plantet ute i beddet. Der har den det bedre enn inne i en stue, for de kan bli store hvis de får lov.

Den kom i en veldig liten potte som var overfylt med kraftige fine røtter, så det var klart at den trengte noe større. Da jeg var nede i kjelleren i så over noen plastsekker, som jeg trodde skulle til Fretex, men som viste seg å være søppel fant jeg den blå potten. Den var fylt med jord, som var fuktig og fin. Så etter at jeg hadde ryddet og fjernet noen bord jeg hadde på balkongen, plantet jeg om pilen og satte den ut dit. Der kan den få stå til det er på tide å ta vårpussen i blomsterbeddet, og jeg vet akkurat hvor jeg skal sette den :o))

Disse nye skuddene var knapt synlig på fredagen, men se på dem nå… Tenker at denne karen her kommer til å vokse ganske fort :o))

#pil #blomsterbedd #natur #trær #busker #hagearbeid #balkong

6 kommentarer
    1. Den som gjemmer den har 😀 Pilen stortrives på balkongen din vet du, der er det drivhus når sola står på, antar jeg 😉 Vi har hengepil i hagen, den har så vidt synelige grønne skudd nå 🙂 Ha en fin søndag i vakkert solskinn, vi skal på sykkeltur med lunsjen i sekken 😀

    2. Lene S.: Hehehe, men kluet er å ikke gjemme for mye :o)) Balkongen min er tropisk varm når sola står på pga innglassingen, og jeg vet ikke hvor mye varme den tåler. Uansett så tror jeg at den har det bedre ute :o))

      Ha en fin søndag og sykkerltur :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg