Trøtt i tryne…

Det finnes vel ikke noe som er så frustrerende som å ligge i senga og ikke få sove… Sånn var det her i går kveld/natt, og jeg holdt på å bli sprø til slutt. Jeg forsøkte alt fra å tømme hode for tanker – gikk ikke, til å gå fra kroppsdel til kroppsdel å lalle dem i søvn – gikk ikke, og tilslutt slå på tv for å se på noe kjedelig – gikk ikke. Midt oppe i alt det der gikk ikke, så falt jeg til søvn på et tidspunkt, men da hadde allerede fuglene våknet å sang så livlig oppe i trærne….

Jeg hadde satt alarmen på 10 i dag, for å ikke sove for lenge….. Var veldig fristet til å slå den av å sove videre, men jeg gjorde ikke det for da ville hele dagen blitt ødelagt.

Siden jeg følte meg stresset og rastløs i hele kroppen, dukket jeg ned i kisten med det rare og fant fram litt røkelse å tente det. Jeg kjenner at jeg sakte med sikkert begynner å få kontroll over kropp og sjel, og skuldrene begynner å senke seg til det nivået skal være på. Litt ekstra hjelp har jeg vel fått av en kopp kaffe eller to også :o))

I morgen ettermiddag får vi komprimatorbil som skal fjerne skrot fra kjeller og loft…. Derfor skal jeg tilbringe noen timer nede i den ene kjellerboden min for å gjerne en masse skrot fra en hylle. Der ligger det masse småplank, lister og andre trebiter som jeg ikke helt har oversikt over. Den hyllen skal tømmes og innholdet slenges ut, for jeg har tenkt at hyllen skal brukes til andre ting som f.eks. utestoler når de ikke er i bruk + litt annet. Vaktmesteren vår har sikkert behov for litt materialer som kan benyttes ved småreparasjoner, så jeg skal sende ham en melding når jeg er ferdig så kan han komme å plukke det som han mener han kan bruke.

Den lune “sommervarmen” som vi hadde for en uke siden var nok bare på gjennomreise. De siste dagene har vi fått tilbake en litt mer normal temperatur for årstiden, men jeg savner jo selvsagt varmen. Kjente det på leddene mine at det gjorde godt når det var varmt, og jeg var ikke halvparten så stiv som jeg er nå om dagen…., igjen!!

Tror jeg tar en kopp kaffe til jeg gitt, før jeg drar på meg handskene å begynner å jobbe!!

Ha en fortsatt fin dag, blogges :o))

#sove #søvnproblemer #trøtt #røkelse #kaffe #kjeller #komprimatorbil #loft #sommer #varme #rydde

4 kommentarer
    1. Har opplevd det selv at jeg ikke får sove om kvleden. Slikt er kjipt men sover alltid godt natta etter. Søvn er viktig så det må alle ha – en fin medisin på flere måter.

    2. Helge: Jeg håper virkelig at jeg får sove til natten, men etter å ha jobbet og slitt hele dagen er jeg nesten hyper. Skal ikke legge meg enda så det kan jo hende at øyelokkene blir litt tyngre utover kvelden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg