Endelig fått ut fingeren

Jeg har gått ganske lenge og sutret over at jeg har så dårlig Internett, men har jeg gjort noe med det? Nei da, det har blitt med sutringen og frustrasjonen hver gang jeg måtte restarte routern min for å sparke i gang systemet.

For mange år siden inngikk Borettslaget mitt en internettavtale med Bredbandsfabrikken, nå HomeNet. Jeg hadde den gang et modem som gikk på telefonnettet og det var ikke spesielt gunstig. Ting har forandret seg, og nå har jeg tv, radio, pc, nettbrett og telefon som sloss om tilgangen på den lille hastigheten på 20 Mbps.

I dag fikk jeg endelig ut fingeren, og ringte til Canal Digital å bestilte bredbånd, router og siden de hadde kampanje på den nye T-We boxen bestilte jeg den også. Greit å oppgradere en gang innimellom. Jeg hadde belaget meg på å bruke hele lunchen min på å sitte i kø, men jeg smatt igjennom i før jeg fikk satt meg ordentlig til rette. Kom til en veldig hyggelig jente som var veldig hjelpsom :o)) Om litt så blir jeg også kontaktet av en montør som skal ordne alt for meg… Når hun sa det tenkte jeg at det må jeg vel betale for, men nei da… Det slipper jeg gitt :o))

Før helgen ringte jeg til Talkmore, og ordnet med overføring fra Telenor. Sim kortet fikk jeg om lørdagen, men det settes ikke i kraft før den 15.05. Jeg har egentlig ikke vært missfornøyd med Telenor/Djuice, men når de innfører avgifter for at jeg skal kunne logge meg inn i min egen nettbank er det by by fra meg…

Nå er det jo sånn at jeg er født veldig “uheldig”, og jeg har en følelse at overføringer og oppsigelser ikke kommer til å gå helt som de burde…. Kan jo hende at jeg er heldig denne gangen, og fingrene er krysset.

#canaldigital #bredbåndsfabrikken #internett #t-webox #kampanje #telenor #djuice

5 kommentarer
    1. Nett her er ok, men jeg kjører på en maskin jeg skaffet meg i 2000. Og da er det på tide med noe nytt, kjører altså på word 2000 men det funker men han er treg. Har hatt servicemann her 2-3 ganger, det hjelper det men koster flesk. Så nå er det på tide at jeg fornyer meg litt. Grattis med det nye.

    2. Gratulerer med det tekniske 😀 Jeg byttet fra Telenor til Talkmore for en måned siden, men det var ikke helt uten problemer 🙁 Telenor hadde operatørlås på meg, helt uten grunn, og da virket ikke det nye SIM-kortet 🙁 Jeg hadde INGEN bindende avtale med dem lenger. Talkmore veiledet meg i hvordan jeg kunne få ‘låst opp’ telefonen via nettet – de sa det var typisk Telenor ‘å prøve seg’ :- Ha en god dag på jobb 😀

    3. Helge: Jeg byttet PC i august i fjor, og valget falt på en ASUS windows Laptop. Hadde ikke lyst på en stor og tung en, og denne var akkurat passe stor :o)) Fikk melding fra Canal Digital i dag om at det jeg bestilte var sendt fra dem så nå er det nok ikke så lenge til jeg har dem tenker jeg!!

    4. Lene S.: Den der virker veldig kjent… Jeg har vært borte i Telenor sine festlige nykker, og har en følelse av at overgangen til Talkmore ikke kommer til å gå helt uten problemer!! Ha en fortsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg