Flue til besvær…

Tidligere i ettermiddag hadde jeg vinduene på balkongen åpne noen minutter, og da klarte en enslig atal og innpåsliten flue å komme seg inn. Jeg la ikke merke til det med en gang, men da jeg satte meg i stua litt senere for å se på tv ble det et voldsomt liv ute i entreen. Begge pusene satt å stirret opp i taket å mjauet sårt, og med en gang skjønte jeg ikke hva som hadde skjedd. Så fikk jeg se den lille innpåslitne skapningen….

Ronja mistet interessen etterhvert, men det gjorde ikke Vinja…. Hun har jaktet rundt på flua i hele kveld å holder fortsatt på. Jeg hadde håpet at hun ville få tak i krypet sånn at det ble fred i heimen, men nei da den har klart å lure henne. Akkurat nå har tatt en liten pause i jakten for å irritere søsteren sin i stedet…. Tenker at vi skal ha mye morro her hjemme i sommer :o))

#flue #vinja #ronja #katt #innpåsliten 

4 kommentarer
    1. Sesongen for innpåslitne fluer er like rundt hjørnet. Hvis jeg rekker det før de flyr så kan jeg godt ta livet av noen men jeg tar aldri livet av en veps. Selv om den kan stikke og være guffen så er den veldig pen. Mens fluer, mygg og knott er svarte er vepsen gul og skiller seg ut. Det er større og flyr neppe like fort. Men fluer er noe herk. Ha en fin dag.

    2. Jeg tar heller ikke livet av veps eller humler. Fanger dem i en kopp å slipper de ut. Vanl8gvis så fanger kattene fluer, men de er nok litt ute av trening.

    3. Er ikke overbegeistret for fluer selv… Hun og søsteren er blandingskatter, men det var vist en skogskatt han som løp etter moren. SÃ¥ man kan aldri være sikker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg