Ikke dette året

Det er alltid tradisjon å plante i balkongkassen og på gravlund til 17.mai, men i år har jeg ikke orket å dra noe sted pga at jeg har vært dårlig. På gravlund vet jeg at stemorsblomstene har klart seg og står fint, for jeg var å så til dem for noen dager siden. Jeg syntes jo ikke at jeg kunne gå Nationaldagen i møte med en balkongkasse full av brun Erika, og det finnes råd når man ikke orker å plante…

I kjelleren hadde jeg noen silkebegonia i hvitt og rødt… Kommer man nær på så kan man se at de ikke er ekte, men det er ingen som gjør det. De kan få stå fram til pinse, og så blir de skiftet ut med ekte blomster. Jeg er egentlig ikke fan av falske blomster, men hva gjør man??

Jeg trodde at jeg skulle være såpass i form i dag at jeg orket å gå på jobb, men dessverre våknet jeg feberhete kinder så det ble det ikke noe av. På den positive siden så har jeg i allefall fått tilbake stemmen igjen. Det var skikkelig slitsomt å prate når det ikke kom noe annet enn viskelyder. Ikke det at jeg hadde så mange å prate med her hjemme, men det blir jo til at jeg har en samtale eller to med pusene mine, hehehe!!

Sitter å slapper av foran PC’n med en kopp varm te og for stemning har jeg tent litt røkelse…. Duften av den gjør meg alltid rolig og vel til sinns. Pusene syntes det er spennende når røyken kommer opp og sirkler rundt røkelsespinnen. Ved flere tilfeller har de forsøkt å fange den, og det har endt opp med aske overalt…

Været her i Oslo er som i går, overskyet med vind… Hadde opp vinduet å luftet litt i sta, og det virket ikke så kaldt selv om det blåste. Håper det blir enda bedre i morgen på Nationaldagen!

Ha en fortsatt fin fredag, blogges!

#gravlund #plante #stemorsblomster #silkeblomster #begonia #balkongkasse #feber #røkelse #katt #nationaldagen #oslo #17mai 

6 kommentarer
    1. Mamma til 2 Gull: Tusen takk :o)) Ja ikke sant!! Snakket nettopp med en nabo, som lurte på hvor jeg hadde fått tak i så fyldig og fine blomster :o))

    2. Det er lov Ã¥ jukse litt, fint ble det 😀 Jeg har vært ute og kjørt pÃ¥ min mor idag, he he. Hun kjøpte KUNSTIGE spanske margeritter (dyre) – de ser helt ‘ekte’ ut 😀 De er sÃ¥ mye bortreist sÃ¥ da slipper de Ã¥ tenke pÃ¥ om vi har tid til Ã¥ vanne for dem 🙂

    3. Det blir knallvær idag etterhvert, blir en optimal 17 mai værmessig håper jeg. Men jeg skal holde meg langt unna byen imorgen, kø overtalt. Ikke få meter div korps og barnetog skal gå imorgen, sosialt og fin trim. Husker det godt enda da jeg gikk i barnetog og senere spilte i korps at det ble mye vandring den gangen.

    4. Vi kunne ikke ha fÃ¥tt bedre vær… Sola skinner og det er ganske varmt ute. Dagen feires hjemme foran tv skjermen. FÃ¥r snart besøk av en venninne ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg