MÃ¥ være tidlig ute…

I går kveld sikret jeg billetter til Nøtteknekkeren for Anne og meg til lørdag 20.12.

Det er tredje året vi går å ser forestillingen før jul, og det er fin tradisjon som vi har innført syntes jeg. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen at aldri noen sinne hadde jeg trodd at jeg skulle like å gå i operaen for å se en ballett år etter år


(kilde: www.operan.no)

Om 14 dager blir det også besøk i operan, og da skal vi se Svanesjøen… Den har jeg bare sett bruddstykker av på tv og gleder meg virkelig til å se hele forestillingen. Vi snakket også om i går at vi skulle se en opera, og tenkte på Barbereren i Sevilla eller Carmen. Har ikke bestilt noe enda, for vi må gå litt i tenkeboksen hvilken forestilling vi har lyst til å gå å se :o))

#dennorskeopera&ballett #opera #ballett #nøtteknekkeren #svanesjøen #barbererenisevilla #carmen

10 kommentarer
    1. Hmmm husker du slrev om den i fjor, og kanskje jeg burde ta turen i år 🙂 Alltid likt denne knekkern og spørs om jeg får med meg gubben. Eller om jeg tar med ei veninne på langtur til Oslo for litt relaxing.
      Kos deg i sola i dag forresten.

    2. Nina: Du kommer helt klart til å kose deg, og mange har med ungene sine også. Julian er kanskje litt liten enda, for det er noen partier hvor det kan bli litt skremmende for de minste.

      Ha en fin dag videre du også :o))

    3. har aldri sett nøtteknekkern, men da jeg var liten og mamma hadde råd til sånt, var jeg og familien til ei vennine av mamma alltid på teateret for å se reisen til julestjernen. jeg har også sett trollmannen fra oz. fugleskremselet var utrolig flink skuespiller. vi snakker null bein i kroppen og et fantastisk show. 🙂 glemmer det aldri. det eneste jeg har vært på teateret etter jeg fylte 16 år er for et år siden da jeg så min forlovedde få svennebrevet sitt. blir ikke mye teater på meg. alt for dyrt.

    4. Opera er flott og kult. Men har aldri vært i Operaen i Oslo, kun på taket. Var noe på i samme gate engang i Drammens teater. De kreves utrolig mye trening bak slik bruk av stemmen.

    5. Cleo Kaoh: Du har helt rett, det er dyrt å gå i teater og i operaen. Alikevel er det hyggelig å være med på noe kulturelt innimellom. Det er først nå de siste årene vi har begynt å gjøre sånne ting. Før ble det bare en konsert i ny og ne :o))

    6. Helge: Jeg har til gode Ã¥ se en opera, men hÃ¥per at vi klarer Ã¥ bestemme oss for hva vi skal se sÃ¥ ordner nok det seg ogsÃ¥. Selv om man ikke gÃ¥r jevnlig i operan sÃ¥ er det verdt et besøk….

    7. Anne: Jeg gleder meg også til dette, men jeg tror jeg gleder meg til noe annet litt mere. Tenker på den konserten du fortalte om i sta :o)) Ikke hver dag den karen kommer hit :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg