Rosinfingre…

I dag sov jeg til jeg våknet av megselv uten å bli vekket av noen alarm, og det var bare så innmari godt. Jeg kom til megselv 09:30 og ble liggende en stund å bare nyte at jeg egentlig ikke måtte stå opp. Vinja lå nede ved bena mine å glippet med øynene, og Ronja kom settende med det samme hun hørte at jeg var våken.

Etter å ha ordnet med kattedoen og gitt englebarna nytt vann og litt frokost, laget jeg meg en kopp kaffe å satte meg ut på balkongen for å slappe av littegrann. Det var ganske deilig temperatur der ute så tidlig på formiddagen.

Det var mens jeg satt der at jeg tok en god kikke på stuevinduene mine, og bestemte meg for at det var på høy tid å pusse dem…. Å, resten av dem!! Jeg hadde strengt tatt trengt å pusse de ute på balkongen også, men da må jeg ha noen her hos meg. De er så tunge og hvis jeg ikke dytter dem godt nok innover når de skyver inn i sporet som åpner dem, kan de falle ut. Det har de gjort ved et par anledninger, hvorav den ene gangen jeg var alene. Jeg klarte så vidt å få det på plass igjen…

Jeg fikk en Karcher vinduspusser for en stund siden, men jeg hadde selvsagt glemt lade den opp så da kunne jeg selvsagt ikke bruke den denne gangen!

Mens jeg var så godt i gang så dro jeg fram støvsugeren og skurebøtta å gjorde rent hele heimen… Med to katter i heimen som røyter så blir det ganske ruskete fort. Etter å ha støvsugd og tørket støv skulle jeg i gang med å vaske gulvet, og da hadde en av pusene kastet opp en megastor hårball. Godt jeg ikke hadde kommet så langt som å vaske gulvene.

Etter å ha hendene i vann det meste av dagen ser de nå ut som rosiner, og er skikkelig tørre i tillegg til at huden har begynt å flasse av. Jeg burde selvsagt ha brukt engangshansker, men glemte det helt. Nå ja, noen dager med hypping smøring med AgrOsan så ordner det nok seg.

Nå har jeg satt meg godt ned i godstolen med et glass Moijto ved siden av meg på bordet.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld, blogges :o))

#vinduspussing #karcher #vinduspusser #rengjøring #agrosan #rosin #fingre 

8 kommentarer
    1. Flink i heimen du. I går så tok jeg en sykkeltur fra Leirsund, 5-6 km nord for Lillestrøm, til Drammen. Ville unngå den verste varmen og tok tog kl 0600 fra Drammen og starta derfra kl 0700. Passe temp fine sykkelveier helt til Oslo, var på Lysaker kl 10 hvor jeg rasta og var hjemme kl 14.30. Husarbeid gjøres innimellom men alltid mye støv som syns når sola skinner. Ha en fin søndag.

    2. Helge: Leilgiheten min er som et trekkplaster for støv, i sær med to katter som løper rundt over alt. Det var så godt å få det gjort :o))

      Det var jammen en sprek tur du hadde….. :o))

    3. Flink du 😀 Hvordan er den Karcher vinduspusseren Ã¥ bruke? Følger alt man trenger med i pakka? Ser de har den hos Clas Ohlson, sÃ¥ kanskje…men jeg kjenner ingen som har den. Jeg gjør det du anbefaler, kjøper eller ikke 😀 Ha en fortsatt fin mandag!

    4. Lene S.: Jeg har ikke brukt den enda, så jeg vet faktisk ikke hvordan den er å bruke. Har laget et eget innlegg om den på bloggen, så kan du se hva som følger med :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg