Nei sÃ¥ tidlig det var…

Det var ikke på lette føtter jeg slepte meg ut av senga grytidlig i dag, men det var ingen annen utvei. Jeg hadde nemlig time nede på RøhneSelmer for 2 års service av Forden, og for at den skulle bli ferdig i dag måtte jeg være der tidlig. Helst skulle jeg ha vært der kl 7, men det klarte jeg ikke helt…. Det tok ikke så lang tid å levere nøklene, og be dem om å bytte alle vinduspusserne mine. De tok ikke lenger så godt som de burde gjøre…..

(Arkivbilde fra bilen var ny i 2012)

Etter at bilen var avlevert gikk jeg bort på Ensjø t-banestasjon og tok banen til byen…. Jeg kjente at jeg ble stresset og varm med en gang jeg kom inn på banen, og følte at jeg ikke fikk puste. Forsøkte å fokusere på noe positivt de få stasjonene ned, men det lykkes ikke helt. Var veldig lettet da jeg endelig kom av å fikk luft, ikke helt frisk men alikevel.

Det var mer enn nok å henge fingrene i på jobben i dag, og dagen bare løp avgårde… Bilen ble ferdig allerede rundt lunchtider, men jeg hadde ikke anledning til å dra opp å hente den da. De var oppe til kl 17 så jeg hadde rikelig med tid til å hente den etter arbeidstiden var over.

Ute har det virkelig vært en god sommertemperatur i dag, men nede i byen er den ikke så behagelig akkurat…. Der kan det fort bli trykkende med så høye temperaturer. Inne på t-banen opp til Ensjø var det som en bakerovn, selv med alle vinduene åpne. Noen ganger er det faktisk en fordel å være høy, for da kjenner man brisen fra vinduene nå toget suser igjennom tunnelen. 

Når jeg skulle betale kr. 5.312,- for service, hjulskifte, nye vinduspussere og lapping av et dekk som jeg hadde kjørt en spiker inn i, så ville ikke Visa kortet mitt ta det. Det ble avvist hver gang jeg forsøkte, og det var kjempe pinlig siden det sto flere i kø bak meg. Enden på visa er at de sender meg en faktura på beløpet. Årsaken er vel at det er en begrensing på kortet hvor stort beløp jeg kan betale, for det var mer enn nok penger på kortet til å dekke beløpet. De hadde sjekket lakken, og fant ingen skader på den så den ble også godkjent :o))

Hjemme ventet to puser, som helt klart hadde savnet mammen sin veldig…. De mjauet og sto på to ben for å få masse kos og rufsing i pelsen. Nå som det er så varmt og godt er de litt dorske begge to på ettermiddagen, men etterhvert som det blir litt kjølig kvikner de til igjen. Den nye aktivitetsleken er populær, og enten bare ligger på den, leker med de hengende lekene eller klorer på klorematten :o))

Nå skal jeg gå å sette meg ut på balkongen en stund for å nyte den fine kvelden, blogges!

#service #ford #røhneselmer #ensjø #tbane #stressende #katt #aktivitetsleke

4 kommentarer
    1. Det har vært problemer med bÃ¥de terminaler og minibanker “all over” i dag visstnok, sÃ¥ du har nok ikke vært alene med sÃ¥nne kjedelige episoder.
      Alltid ekkelt når det skjer, men en liten trøst at det er utenfor ens kontroll.
      Grete M.

    2. Grete Midtfjell: Det burde jeg jo egentlig ha fÃ¥tt med meg, spesielt siden jeg jobber innen bransjen… NÃ¥ ja, serviceregningen blir betalt pÃ¥ gamle mÃ¥ten med en faktura i postkassen :o))

    3. Bil koster flesk men det er intet nytt. Minibankpluder over hele landet i går leste jeg på vg.nett men slikt noe blir sikkert fort ordna opp i. Med faktura i posten blir det vel noe gebyrdritt i tillegg vil jeg tro, av den grunn styrer jeg unna fakturar mest mulig.

    4. Helge: Du har rett i det at det koster å ha bil, men velger man å ha en så er det bare å bla opp det det koster! Jeg pleier å styre unna faktura selv også, men denne gangen var det ikke til å unngå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg