I Oslo med damene

Da jeg gikk pĂĄ jobben i dag, var jeg slettes ikke sikker pĂĄ om jeg skulle bli med Anne og AK pĂĄ tur i byen.

Utover dagen hadde vi mye å gjøre på jobb, og jeg følte at hodet mitt surret rundt. Da bestemte jeg meg for at jeg hadde godt av å møte damene å få alt stress og mas ut av kroppen. Det viste seg å være et smart trekk.

Det var ganske varmt og godt nede i sentrum, men ikke sĂĄ ille at det var plagsomt. Masse folk ute i byen.

Jeg ringte Anne og vi ble enig om at vi skulle møtes nede på Jernbanetorget, og så skulle vi ta banen videre til Nationalteateret hvor skulle møte AK.

Når alle sammen var samlet bestemte vi at vi skulle sette oss ned for spise før vi gikk videre. Valget falt til slutt på Egon, Karl Johan. Ingen av oss hadde lyst til å sitte ute i varmen å spise, så vi gikk inn å satt oss. Det var litt kjøligere der.

Jeg pleier vanligvis ikke å spise så kraftig mat i varmen, men det ble en Black and white. Det er et stykke biff og et med svinekjøtt og fløtegratinerte potetet. Jeg var skikkelig sulten siden jeg nesten ikke hadde spist så mye i dag, og det smakte himmelsk godt.

Etter ĂĄ ha sittet ĂĄ skravlet og slappet av en stund, ruslet vi oppover Karl Johan i folkehavet.

De andre to endte opp med en plastpose eller to pĂĄ ferden igjennom byen, mens jeg ikke hadde bankkortet ute av lommeboka en eneste gang.

Når vi kom ned i Storgata stakk vi inn på McDonald og kjøpte oss en is. Var litt sliten i bena så det var godt å sitte ned en stund.

Anne ble med meg ned til bilen og satt på opp til Skøyenåsen hvor hun hadde parkert bilen.

Når jeg kom hjem ventet to selskapsjuke puser på mammen sin. De nermest klatret oppover bena mine, og så var det å løpe ut på kjøkkenet å mjaue høyt og sårt. Det var jo tomt i matkoppen deres.

Nå blir det litt tv-titting før jeg skal krabbe under dyna.

#jernbanetorget #nationalteateret #karljohan #egon #middag #is #storgata #mcdonald #is

2 kommentarer
    1. Det er greit med en bytur etter jobb. Har besøkt Egon mange ganger – opplever alltid god mat, fin service og fine priser der. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg