For et vær…

Herre min som det lynet og tordnet da jeg skulle gå fra jobben, og det styrregnet. Det tar bare noen minutter å gå fra jobben og ned til garasjen hvor jeg har bilen, og på den stunden var jeg gjennomvåt på bena å helt opp til ovenfor knærne.

Det var flere cm med vann på fortauet og rant i strie strømmer mot nærmeste sluk, men der var det allerede så overfylt at de klarte ikke å ta i mot alt vannet. Joggeskoene mine ble ikke bare våte fra det som kom ovenfra, men også innsjøene med vann på bakken.

Jeg er ikke så begeistret når det lyner og tordner, men vanligvis så er det ikke så ille… I ettermiddag smalt det noe vanvittig når jeg sto inne i parkeringshuset, og jeg er overbevist om at det slo ned flere steder. Jeg skvatt himmelhøyt flere ganger når det smalt, og fortet meg inni bilens trygge favn å satte på musikket høyt mens jeg kjørte avgårde.

Hvis det var ille å gå var det definitivt verre å kjøre, for flere steder var det store innsjøer som nesten rakk opp til bildøren min. Jeg kjørte så forsiktig jeg kunne igjennom dem. Jeg var litt bekymret for pusekattene min når det gjaldt tordenværet, for de blir veldig skremt å urolig når det braker så fælt. Forhåpentlig hørtes det ikke like ille ut her opp hos meg.

Jeg frøys så jeg skalv mens jeg kjørte hjem, og måtte sette på varmen i bilen. Hadde mest lyst til å dra rett hjem, men jeg måtte innom Ultra å handle før jeg kunne det. Det var ikke spesielt behagelig å gå ut av den varme bilen, og det nærmest surklet der jeg gikk rundt i butikken med de våte skoene mine.

Stort sett alt jeg hadde på meg var vått, så jeg måtte henge alt på tørk.. Vinja syntes at det var veldig spennende å fløy inn på badet for å undersøke. Paraplyen min i sær var veldig fin å sitte under, og selv om vannet rant av den lå hun under der så fornøyd å koste seg :o))

Morris har salg i disse dager, og jeg gikk “bare” inn for å “kikke” på om de kunne ha noe spennende… Først så jeg den røde Fiorelli vesken og falt pladask for den. Deretter så jeg den sorte og offwhite å hadde lyst på den også. Endte selvsagt opp med å kjøpe begge to… Typisk meg!!

Jeg var så iskald og våt på bena når jeg kom hjem at jeg måtte finne noen tykke sokker, og etter å ha romstert i sokkeskuffen min en stund kom jeg over disse…. Hadde helt glemt at jeg hadde dem :o)) Det er litt rart å ha dem på seg, men de er varme og gode.

Det kraftige regnværet roet seg etter at jeg kom hjem, og på et tidspunkt var det nesten som om klarværet skulle overta på himmelen. Nå derimot er det så mørkt ute at man nesten skulle tro at det var høsten og ikke midt på sommeren. Jeg håper inderlig at det er bare regn vi får og ikke et nytt tordenvær, og at det gjør seg ferdig i løpet av natten. 

Da var klokken slagen og det er på tide å komme seg i seng……

#vær #regn #innsjø #oversvømmelse #lyn #torden #morris #veske #fiorelli #sokker #katt #vinja

8 kommentarer
    1. Syns det er koslig når det lyner og tordner – min mor elsker det. Lenge mellom hver gang det er slikt vær så bare nyt det. Man klager på været uansett, for varmt, for vått eller for kaldt. Ha en fin dag.

    2. Jeg er nok av dem som klaget høylydt på været, når det ikke passer meg ;o)) Når det gjelder lyn og torden så er jeg faktisk litt redd. Ble veldig skremt da jeg var liten, og det sitter i enda serru!!

    3. Jeg gikk glipp av hele uværet, jeg var 10.000 m oppe i lufta og landet ikke før midnatt 🙂 Blomsterurnene på terrassen der i mot har fått smake haglskurer og bøtter med regn, det blir dyrt 🙁 Jeg må ut å kjøpe ny ladning i dag, svigers kommer fra Frankrike i morgen og blir i 2 uker, koselig det, men da må det være pent vet du 😉 Greit med to vesker av gangen, en over hver skulder 😀 Ha en riktig god helg med vær eller uvær 😉

    4. Hørte og så på nyhetene at det hadde vært et fælt vær.
      Her hos meg var det ikke så ille.
      Hørte bare litt romling da jeg gikk hjem fra jobb.
      Regnet litt seinere på kvelden, men ikke så ille som det var i byen.
      Veskene dine var fine, og jeg kjenner jo deg når det gjelder vesker.
      Det var sikkert godt å sette på seg de sokkene når du kom hjem etter uværet.
      Du så jo fin ut i de sokkene, og de var morsomme sokker.
      Jeg liker jo litt morsomme sokker jeg da.

    5. Lene S.: Vær glad du var der oppe, for her nede var det ikke mye artig. Jeg elsker vesker, og ser alltid noen jeg har lyst på… Kan jeg få de på salg er det jo bare helt toppen :o))

      Vi får håpe på at værgudene viser seg fra sin beste side, nå som du får besøk av svigers. Ha en fortsatt fin kveld og helg :o))

    6. Anne: Jeg håper virkelig at vi ikke får sånt vær igjen, for det var slettes ikke morsomt. Makan til bråk da, og alt det vannet!!

      Hehehe, har hatt de sokkene en stund men hadde helt glemt dem bort. Mener jeg har et par sorte med rødt mønster på. Det er litt rart å putte tærne inn, for det føles ikke helt naturlig :o))

    7. TerAnd: Hehe, måtte bare legge ut bilde av de sokkene. De er bare så morsomme :o)) Svart belte i shopping denne damen her vet du… Du har jo vært med noen runder og erfart det close up :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg