Sløver i dag

Etter flere netter med veldig lite søvn var jeg rimelig trøtt og sliten når jeg kunne ta helg etter endt arbeidsdag på fredagen. Planen var å komme seg tidlig i seng på fredag sånn at jeg skulle være våken og opplagt til lørdagen når jeg skulle dra til Sverige og Nordby Shopping. Ble det sånn, slettes ikke for jeg sov like dårlig natten til lørdag og våknet ikke før jeg sto i dusjen…. Kan knapt huske at jeg kom meg inn dit, men heldigvis hjalp det med en dusj og få rørt litt på seg.

Jeg hadde avtalt med T at jeg skulle hente han og M på Carl Berner 08:45, og jeg ganske presis. M ble ikke med denne gangen, så han får ha det tilgode til en annen gang :o)) 

Ute var det knallvær, men heldigvis ikke så varmt som det var blitt forespeilet dagen innen. Vi skulle møte A og AK på Statoil stasjonen nedenfor Lambertseter ved 08:30, og det var vel ikke så veldig mye etter vi var der. Det var endel biler på veien, men det gikk alikevel ganske radig nedover….

Nå som det er sommer å ganske varmt ute, ventet vi med å dra til matbuttikken til sist. For meg hadde ikke vært så farlig for jeg skulle ikke ha noe frysevarer denne gangen, men det skulle de andre. Det var mye folk på Nordby i går, men ikke så mye som jeg først hadde trodd. Det var opptil flere ledige parkeringsplasser igjennom hele dagen. 

Vi tok oss en runde rundt i de faste butikkene oppe i 1 og 2 etg, og det ble noen plastposer etterhvert, som det pleier å bli.

For min del ble det en ny Manifesto parfyme fra YSL hos Kicks, en kraftig sprettert fra en av lekebutikkene, en vifte som kobles til PC’n, 4 lilla plastskjeer + nye oppvaskkluter + små plastesker til å ha håndkrem i  fra Søstrene Grene, et sterkt rosa skjerf fra Zizzi og en t-kopp, skål og matchende skje fra SIA.

Etter å ha gått en runde satte vi oss hos Joe’s Diner for å spise lunch… De hadde noen flotte räk og äggmacka som jeg tok, og det smakte godt. Kroppen min var ikke så veldig fornøyd, og jeg var veldig stiv i anklene, knærne og den hoften min så det var godt å få sitte litt å hvile seg en stund. Så fikk vi mulighet til å skravle litt sammen. Ikke det at vi var stille når vi fløy ut og inn av butikkene, men det blir litt andre temaer man prater om da.


(arkivbilde fra 2013)

Jeg begrenset shoppingen i matbutikken denne gangen, og kom faktisk ut igjen med å betale litt i underkant av 700,-. Da hadde jeg bare kjøpt pålegg i form av ost og salami, 2 firepakninger med Pepsi Max, et sildeglass, og litt annet småtteri. Pleier vanligvis å kjøpe karbonadedeig, men det har gått så lite av det siden jeg var der sist så jeg hadde igjen mer enn nok i frysere, så det var ingen ide å kjøpe det denne gangen.

Før vi satte oss i bilen for å dra hjem var en kjappis innom Godisfabrikken for å kjøpe med litt, og bare litt godis, og etterpå innom Rusta. AK skulle se om hun kunne få tak i noe tapet til entreen sin, og det gjorde hun. En flott og lys tapet :o))

Da vi dro fra Nordby hadde vi faktisk vært der i over 5 timer….
 

For å slippe å begynne med noe middag da vi kom hjem, stoppet vi hos Marché ved Solli i Østfold for å spise. Jeg valgte en dagens, som var kylling med salat, poteter og bernais saus. Veldig godt, og så ble det en soft ice og en kopp kaffe til dessert.

Faren med å stoppe å spise før man drar videre er jo at man blir så innmari trøtt og uopplagt etterpå. Heldigvis så fant T et 80-talls album på iPod’n så da ble det disco hele veien hjem til Oslo med sang og litt skravling innimellom. T skulle være på Carl Berner til søndag, men ville gjerne få satt varene sine i kjøleskap og fryser hjemme, så vi dro hjem til han sånn at han fikk ordnet det. Så ble det mellomlanding på Carl Berner innen jeg kjørte hjem til megselv.

Anne skulle komme en liten tur til meg ved 19 tiden, men da hadde jeg enda ikke fått skiftet og pakket bort alle varene mine. Det ble en veldig lang dag, og litt utpå kvelden ble det veldig vanskelig for meg å holde øynene oppe selv om jeg gjorde et tappert forsøk. Så når Anne sa at hun skulle dra hjem ved 23 tiden protesterte ikke jeg. Jeg gikk ikke å la meg, men ble sittende i stua å så på tv… vel forsøkte, for jeg sovna å var borte en 20 min.

Når jeg endelig kom meg i seng, sovnet jeg med en gang hode traff puten å jeg sov i 7,5 time i et strekk uten å våkne en eneste gang. Det var den beste nattesøvnen jeg har hatt på flere dager :o))

#nordby #shopping #mat #carlberner #lambertseter #statoil #søstrenegrene #zizzi #rosa #reker #egg #maifesto #ysl #sia #tekopp #skål #skje #vifte #joesdiner #marche #solli #østfold #oslo #godisfabrikken #rusta

4 kommentarer
    1. En fin tur det, ble jo mange timer for varene i bilen mens dere spiste. HÃ¥per intet ble ødelagt. For min del var jeg pÃ¥ 2 hjul i 10 timer lørdag, Kløfta – Drammen. Da jeg kom hjem fikk jeg ikke sove, spiste godt, og dro til skogs hvor det ble nattbad i tjernet, var hjemme kl 02. Da sovna jeg fort. Var pÃ¥ Kalvøya i dag og bada, deilig vann og en nytelse etter lørdagens tur. Ha en fin kveld.

    2. Nei da, varene var ikke i bilen mer enn et par timer så det gikk veldig fint Vi passet på å gå i matbudsjettet sist, ellers hadde nok noe av maten ikke vært så apetittelig.

    3. Vi hadde en virkelig koselig tur…. Vi gÃ¥r fint sammen vi fire, og har det gøy sammen. Varmen gjør at man blir litt ekstra sliten, og særlig nÃ¥r man drikker litt lite veske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg