Så er den her

Det var ikke vondt å gå fra jobben i går ettermiddag å vite at jeg ikke skulle tilbake igjen på 4 lange deilige uker. Arbeidslysten de siste to timene var rimelig laber, men jeg klarte alikevel å bli ferdig med de tingene jeg skulle innen det var på tide å gå.

Det var vanvittig varmt og trykkende nede i Oslo Sentrum, så det var deilig å komme opp i høyden hit hvor det var “litt” luftigere. Jeg avtalte med Anne i går at vi skulle møtes på Bryn Senter etter at jeg var ferdig på jobb. Hun hadde allerede kommet og satt å ventet nede i parkeringshuset på meg. Inne på Bryn var det svalt og godt, så de hadde tydeligvis satt i gang aircondition for fult, deilig :o))

Vi gikk opp i 2. etasje og spiste middag hos Al Dente… Matlysten er ikke akkurat på topp nå i varmen, men valget falt til slutt på en tallerken med Pasta Bolognese som ikke var så stor. Alle de andre rettene de hadde kom i altfor store porsjoner. Det var ganske folketomt der i går, siden alle pensjonistene hadde dratt hjem. Litt tidligere på dagen er det stort sett rene pensjonisttreffen der :o))

Etter at vi hadde spist tok vi oss en runde i butikkene på senteret, og hos Glitter fant jeg noen artige og fine øredobber som jeg kjøpte. Vi var også en snartur innom Brilleland, for det er på tide med en ny synstest og nye briller. Jeg vant noen som jeg falt pladask for, og som jeg godt kunne tenke meg å kjøpe. Det var sent å jeg orket ikke å stå der å vente for å få en synstest…., noe jeg kan gjøre hvilken som helt dag i SOMMERFERIEN :o))

Årsaken til at vi skulle møtes på Bryn var for å gå innom Ultra for å kjøpe noe grillmat…. Det var vel ikke det største utvalget, men vi fant da noe marinert svinekjøtt som så veldig godt ut. Til det skal vi ha bakt potet og salat, noe som garantert kommer til å bli veldig godt.

Når jeg kom hjem var det å åpne alle vinduer på balkongen for å få luftet ut den klamme luften der, sånn at det skulle gå ann å sitte der ute litt senere. Folk får si hva de vil, men nå er i allefall jeg DRITT LEI denne VARMEN…. Nå vil jeg ha det litt kjøligere, både for min del og for pusene mine som ligger rett ut.

#sommer #ferie #oslo #sentrum #aircondition #aldente #bryn #ultra #glitter #pasta #bolognese #brilleland #grillmat #varme

2 kommentarer
    1. Man klager uansett vær, vi klarer fint og leve med minus 30 gr i 2 uker om vintern – så vi klarer det samme når det er 2 uker med 30+ nå. Selv skal jeg til et tjern i kveld, med grill og bading på menyen. Før i dag var jeg på Kalvøya og bada, man må nyte sommern. I kveld blir det en bytur, hvor seint og hvor lenge jeg drar/blir aner jeg ikke. Ferieplaner? Hvor skal kattene være hvis du drar bort? Ha en fin kveld.

    2. Helge: Helt ærlig så takler jeg bedre -30 enn +30 grader, for om vinteren kan man kle på seg varme klær. Nå er det ikke så veldig mye mer å ta av :o))

      Jeg skal ikke reise å være borte i ferien så det blir ikke noe problem med kattene. Jeg tar en del småturer og dagsturer å så hjem på kvelden :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg