Hyggekveld på Lørenskog

Leiligheten min er som en badstu om dagen, og det hjelper ikke å lufte heller for varmen sitter godt plantet i veggene… Derfor var det godt å komme seg ut av heimen noen timer i går. Jeg var invitert til Lørenskog for kvelden til kl 16, men den som klarte å sovne var jo meg det sånn at jeg kom en halvtime for sent…. Heldigvis så var ikke maten ferdig sånn at jeg forsinket den.

Vi satt oss ut på balkongen var det var litt vind som gjorde at det ikke virket så varmt. Jeg tok plassen under parasollen for å slippe å sitte i solen. Etter å ha stilt inn DAB’radion på Klem FM, var vi klar til å skravle oss igjennom kvelden mens vi iaktor naboene og de oss :o))

Felix the cat gikk løs på cloggsene min med en gang jeg kom…. Han syntes tydligvis at de luktet veldig godt :o))

Anne hadde allerede potetene i ovnen, og bakte de der…. Når de begynte å bli ferdig lagde vi ferdig salaten og la svinekotelettene på grillen. De var allerede marinert fra Ultra,men for å få litt mer smak fikk de litt ekstra BBsaus før grillingen. Hmmm, det ble en ordentlig god middag :o))

Til kaffen ble det en hjemmelaget ostekake…. Den var ikke laget fra bunnen av, men var en pakkeløsning som på ingen måte påvirket smaken. Kaken var knallgod og jeg kommer definitivt til å lage den en annen gang!

Når mørket senket seg fant vi fram litt snoop, kjeks og potetgull… Naboene forsvant inn i leilighetene sine en etter en, og slukket lyset mens vi fortsatt satt ute på balkongen i den svale natteluften. Etter flere dager med kraftig varme både ute og inne var det veldig behagelig å føle at jeg faktisk frøys litt :o))

Anne har noen flotte orkideer som jeg bare måtte ta bilde av…. Litt artig med den blå, om nå kommer igjen med nye “hvite” blomster :o))

Da jeg kom hjem igjen i natt så var det som i en badstu i leiligheten, og jeg åpnet det jeg kunne åpne av dører og vindu til ingen nytte. Det var for varmt å ligge inne å sove, så jeg dro med meg madrassen ut på balkongen å la meg der. Ikke før hadde jeg lagt meg så begynte det å regne, og en kjølig luft strømmet inn igjennom de åpne vinduene. Kattene kom ut og la seg ved siden av meg, og ikke lenge etter sovnet vi alle tre.

Jeg våknet igjen kl 06:30 og da var jeg stiv å støl i hele kroppen så jeg tok med meg putene mine og pleddet å rusla inn i senga å sovna momentant. Neste gang jeg våknet var klokken nesten 12:30, og da sto jeg opp.

Ute var det veldig klamt og varmt, men det var ikke lenge før Tor med hammeren kom gliden over himmelen å lagde bråk. Det førte med seg friskere og kjøligere luft pluss noen etterlengtede regndråper.

#lørenskog #balkong #salat #kotelett #svin #snoop #kjeks #potetgull #kaffe #middag #orkide #klemfm #ostekake #hygge #kos #lørdag #varmt #tordenvær 

2 kommentarer
    1. Det var en koslig kveld for dere. Jeg hadde en koslig skogstur i går kveld med grilling og bading på veien hjem. Med vilje tok jeg en omvei til tjernet, har vandret i det området før, men i går gikk jeg et stykke på en sti jeg aldri hadde gått før. Gikk i 2 timer før jeg kom frem til tjernet, det var varmt så det var gått med en dukkert i deilig vann. Var hjemme kl 21.30 og sovna fort. Ha en fin aften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg