Søk i natten

De siste dagenes trusler har gjort meg litt skvetten, og i natt skvakk jeg faktisk litt. Jeg la meg relativt tidlig, og sovnet stort sett med en gang siden det for første gang på ganske lenge var en normal temperatur inne. Når klokka nærmet seg 03:00 ble jeg vekket, og fikk ikke sove igjen…..

Igjen og igjen sirklet et politihelikoper over blokkene der jeg bor, og det var helt umulig ĂĄ sove nĂĄr det hang rett over. Det skjer innimellom at de flyr over pĂĄ natten for ĂĄ lete etter noen, og jeg ble ganske nysgjerrig sĂĄ jeg sto opp ĂĄ kikket ut. Det var tydelig at de var ute etter noen for de sirklet rundt og rundt akkurat over omrĂĄdet.

Siden jeg ikke fikk sove igjen gikk jeg ut på balkongen, og da fikk jeg se en mørk skikkelse komme gående oppover gaten… I det vedkommende kom fram til stikkveien, som går opp i gården våres, gikk “han” oppover og slo plutselig på en hodelykt som var skikkelig kraftig. Jeg så da at det var en politimann med en sjæfer som søkte etter noen. “Han” fortsatte oppover skogen til grusveien som går forbi kirken. Jeg syntes det var litt ekkelt at de kommer opp sånn midt om natten.

Ble litt nysgjerrig også så jeg gikk inn på Twitter for å se om politiet haddet twittret om hendelsen, og det hadde de gjort. Det var ikke noen farlig person de lette etter, men en eldre mann i gul skjorte og shorts med en protese. Mannen hadde parkinson. Vet ikke om de fant ham, men det ble da stilt etter hvert…

#politi #politihelikopter #politimann #politihund #søk #natten #twitter #parkinson #sjæfer #hund

12 kommentarer
    1. Ikke sĂĄ rart man blir litt skremt nĂĄr det skjer sĂĄnt om natta.
      Det er jo spessielt nĂĄ om dagen, for man vet jo ikke hva som kan skje.
      Godt man kan følge med litt på twitter.

    2. Vi ble vinket inn pĂĄ grensen mellom Finnland og Norge den dagen det hele startet. Vi fikk informasjon av en væpnet politimann. Vi hadde ikke hørt pĂĄ radio mens vi kjørte gjennom Finnland. Tror han vinket oss inn fodi vĂĄr bil hadde et reg.nummer fra hans hjemsted Fauske… Litt skummelt men vi var pĂĄ tur ut i mye ødemark.

    3. Man vet jo aldri opplevd det kan være noe nifst, så det lønner seg å følge med. Godt at mannen ble funnet, og at det sto relativt bra til med han.

    4. Det har heldigvis roet seg ned igjen nĂĄ, men jeg føler allikevel at jeg ikke helt klarer ĂĄ slippe det. Det kom litt for tett pĂĄ denne gangen syntes jeg…..

    5. Mariann Sæther Tokle: Jeg lurer ofte pĂĄ nĂĄr jeg hører om sĂĄnne redningsaksjoner i fjellet…. Har ikke folk gjort nok forarbeide før de legger ut pĂĄ tur, eller bare er de uheldig ĂĄ ting skjer under veis.

    6. Her har vi jo mange fjellklatrere og folk som hopper fra fjell og da kan jo uhell med steinsprang osv, lage skader eller ta liv. Man kan jo også skade seg på fjelltur, tråkke over, falle osv . Så har vi da de som begir seg over Romsdalseggen i flippflopper eller tresko eller høyhælte sko eller har dårlig erfaring med fjellturer og da er de ikke forberedt nei:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg