Litt oppdatering, del 1

Det har ikke blitt så mye blogging i ferien som jeg hadde trodd det skulle bli…., og det har ikke noe med at jeg ikke har giddet. Jeg har rett å slett vært på farten og gjort noe omtrent hver eneste dag, og når jeg har kommet hjem så har det vært sent at jeg ikke har orket å dra fram PC’n for å skrive noe.

Siste oppdatering var når vi tok oss en tur til Fredriksten Festning og Nordby Shopping, torsdag 07.08.

Dagen etter dro jeg opp til Anne, og så stakk vi bort Elkjøp på Lørenskog for at hun skulle kikke på kjøleskap og fryser. Selv skulle jeg se på en liten vaskemaskin, og den kunne ikke være så stor. Da jeg pusset opp badet mitt i 2007 fikk jeg lagt opp strøm og avløp for å tømme vaskemaskinen, men noe jeg ikke har tenkt på siden det ikke har vært aktuelt med vaskemaskin var tilgang på vann for å fylle opp maskinen. Så jeg må ha rørlegger her for å fixe det innen jeg skaffer noen vaskemaskin. Alikevel så fant jeg et par aktuelle maskiner som kunne passe, en Wirlepool og en Electrolux. Vi bestemte oss for å dra videre til Expert nede på Alna for å sjekke utvalget der også. Anne fant noe som kunne være aktuelt, men bestilte ingenting. Jeg fant en Hoover vaskemaskin som var liten og nett, men som sagt så var det ingen ide å bestille noe da.

Det ble en ny radio til soverommet, View Quest Retro Style DAB med docking for iPhone eller iPod, designet av Emma Bridgewater. De hadde den ikke inne, så den måtte bestilles fra hovedlagret.

På lørdag 09.08., ble jeg med Anne til Seljord for å besøke tanten hennes. Været var litt overkyet, men det gjorde egentlig ingenting. Vi skulle jo sitte bilen hele dagen, og så inne hos tanten mens vi var på besøk. Da vi kom hadde hun yngste barnebarnet på besøk, som hadde vært sporty å jogget hjemmefra gården de bor på et stykke oppe i lia. Litt senere kom også fetteren til Anne og kona. Siden det tar ca 3 timer å kjøre ble vi ikke så veldig lenge der. Vi hadde vel tenkt til å stoppe for å gå inn å sette oss for å spise middag på vei hjem, men vi var ikke noe sultne sånn med en gang. Til slutt endte vi opp med noe enkelt på Statoil stasjonen på Kongsberg.

Søndagen var jeg sliten så jeg sløvet her hjemme med hekletøyet, og koste meg med pusene. På mandagen kom Anne hit til meg en tur med strikketøyet sitt, og vi satt for det meste å skravlet det meste av dagen over håndarbeidet. For å slippe å lage middag bestilte vi en pizza fra Dolly Dimple.

På tirsdagen kom Anne på nytt hit til meg, og vi dro på en shoppingrunde… Først dro vi ned på Tveita, hvor jeg kjøpte meg litt nytt nattøy og et par flasker med Mojito på polet, så dro vi en tur på IKEA for å kikke litt, og derfra kom jeg hjem med 4 rosa potteskjulere, 3 plast oppbevaringskontainere og et falsk sauseskinn til pusene. Anne kjøpte med en kasse blåbær, så vi dro hjem til henne for å lesse av den, før vi dro bort på Metro. Der kjøpte vi en skål med ansikt til Ann-Karin hos Black Design, som hun skulle få når vi dro på besøk til henne senere i uken. Anne ville gjerne en tur til Lillestrøm for å gå i garnbutikken for å se om kunne finne noe garn til et nytt strikkeprosjekt, og da ble det til at vi dro dit en tur. Det ble ikke noe kjøp der…… Så satte vi nesen ned til Alna-senteret hvor jeg kjøpte med en laserpenn, nytt rosa målebånd i snelle hos Claes Ohlsson og hos dyrebutikken ble det en 6 kg sekk med tørrfór til pusene. Før vi satte nesen hjem var vi innom Expert for å sjekke om det hadde fått radioene vi hadde kjøpt. Det sto en eske oppe i butikken, og fyren i butikken løp rundt som en galning på lageret og i butikken for å finne den andre som iflg datan var kommet inn. Han fant den ikke…. Jeg tok en sjefsbesluttning og tok med meg radion de hadde hjem…

På  onsdagen var det meningen at jeg skulle være med Anne og Ann-Karin for å gå en tur i byen, men jeg var ikke i form så jeg valgte å bli hjemme. Utpå dagen følte jeg meg i bedre form, og fikk ryddet litt i noen oppbevaringsbokser jeg hadde under salongbordet. Det var noe jeg skulle ha gjort for lenge siden. Jeg kastet med hard og fast hånd så nå er det blitt riktig rydding under der :o))

#fredrikstenfestning #nordbyshopping #elkjøp #expert #vaskemaskin #fryser #kjøleskap #hoover #viewquest #dab #emmabridgewater #seljord #statoil #kongsberg #håndarbeide #dollydimple #tveita #mojito #ikea #metro #blackdesign #lillestrøm #claesohlsson

2 kommentarer
    1. Du verden – man mÃ¥ benytte feriedagene riktig og butikkene har jo mye som man kan skaffe seg. Det var en snerten og liten radio du hadde skaffet deg, likte den der. Har en liten radio selv pÃ¥ sovrom, hører nyhetene som regel før jeg sovner.

    2. Helge: Det ble mye shopping akkurat den dagen :o)) Den gamle dab-radioen min dro på årene, og etter oppdateringen som kom for en stund siden tok den ikke inn alle kanalene lenger. Noen av dem var akkurat de jeg hørte på!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg