Ut pÃ¥ tur igjen…

I går ringte alarmen grytidlig igjen, for da skulle damene på Harryshopping til Nordby, og damene var Anne, Kine og jeg. Vi ville passe på å ta en tur til innen vi skal tilbake på jobb igjen på mandag. Det er mindre folk hos Nordby i ukedagene nå som ferien er over, og da er det greit å slippe unna lørdagene…..

Jeg hadde i utangspunktet sagt at jeg skulle kjøre, men jeg ombestemte i siste liten så da ble det Kine som ble sjåfør for denne reisen. Selv krabbet jeg inn i baksetet og sank langt ned med thermokoppen full av varm god kaffe. Jeg var så trøtt at jeg jespet meg hele veien til Nordby, og det var i grunnen derfor jeg ikke hadde lyst til å kjøre. Tenkte at jeg skulle lukke øynene og få meg en aldri så liten lur, hehehe, glem det for vi skravlet i et sett hele veien ned så det ble det ikke noe av.

Vi tok oss en runde i de forskjellige butikkene, og hos Kicks kjøpte jeg nattkrem, dagkrem og rensegel fra Biotherm som jeg hadde gått helt tom for. Hos Panduro fikk jeg endelig tak i den håndarbeidsbagen jeg har ønsket meg lenge, og den kostet ikke mer enn 199,-. Hos Cassels ble det 4 nye gensere med halvlang arm. Bilde på det jeg har kjøpt kommer litt senere.

Det begynte etterhvert å romle i magen så vi satt oss ned hos Joe’s Diner og spiste litt. Anne og jeg delte et rundstk. med lokk siden vi ikke orket et helt et hver.

Sist gang vi var der for litt over en uke siden var det veldig mye folk der, men i går hadde vi nesten hele senteret for oss selv…. Vel det føltes nå i allefall sånn da vi gikk rundt der å kikket. Når vi kom inn i matbutikken var det litt flere, men vi gikk ikke kø akkurat. Denne gangen kjøpte jeg ikke noe usunt i det hele tatt, og jeg må i grunnen innrømme at jeg er litt stolt av megselv. Det kom bare sunt pålegg og mat i handlevognen, hvitvin og rødvins balsamico, sweet chillie, Pepsi Max. De hadde tilbud på 5 tannpastatuber for 99,- og to Listerine munnskyll for 79,- så da tok jeg med det også. Det havna litt mer oppi handlevognen også, men nå husker jeg ikke helt hva det var.

Hos ÖoB hadde de tilbud på WC duk rens og Ajax allround såpe, og da måtte vi en tur innom der for å handle også…

Vanligvis så pleier vi å spise middag hos Marché ved Solli i Østfold, men denne gangen droppet vi det å tok heller en hamburger hos McDonald. Jeg kan ikke huske sist gang jeg spiste der, men det er en god stund siden. Cheeseburgeren smakte i grunnen ganske godt den :o))

Når jeg hadde kommet hjem og pakket bort alle varene mine var jeg ganske gåen, men i stedet for å sette meg ned i godstolen tok jeg på meg noe mer behagelig å satte i gang å rydde i skapet i kjøkkenbenken og i baderomsskapet. Fikk kastet endel ting som skulle ha vært kastet for en stund siden, og vasket godt inni der. Jeg tenkte at det ville være greit å bli ferdig med skapene i går, for i dag skulle badet vaskes ned å det hviste jeg kom til å ta tid.

På formiddagen i dag har jeg vært en tur hos Oppsal Hud og Fotpleie for å stelle føttene mine… Det er bare en ren nytelse å gå dit, og serlig når timen avsluttes med en deilig massasje av føtter og legger. Jeg kjøpte meg noen utrolig gode sandaler som jeg har tenkt til å gå med inne. Hvis jeg liker dem, så kan det hende jeg kjøper meg et par til senere til å bruke ute som sommersko til utebruk. De var ikke billige, men satt ned fra 1300,- til 980,-….!!!

Når jeg kom hjem spiste jeg frokost/lunch og tok meg en liten kopp kaffe, før jeg satte i gang å rydde ut alt fra badet og deretter skure det ned. Det var en stund siden jeg hadde tatt fra gulv til tak, og det trengtes virkelig. Jeg hadde ganske vondt i armene og i knærne i dag, så det gikk ikke så veldig fort med vaskingen. Måtte ta en del hvilepauser for at jeg skulle klare å bli ferdig å ikke kolapse helt. Jeg har blitt ferdig å nå er badet ferdig til rørleggeren kommer i morgen…..

Man merker godt at det ikke lenger er sommer ute… Det er kjølig ute på kvelden og det er også begynt å bli ganske mørk, men det er egentlig bare hyggelig for da kan jeg begynne å tenne lys i alle lysglassene og lyktene mine igjen. Har ikke blitt så mye av det nå i sommer pga at det har vært for varmt og lyst.

Nå skal jeg slappe av resten av denne kvelden med litt Mord og Mysterier på VOX.

#sverige #svensketur #harryshopping #panduro #kicks #cassels #joesdiner #nordby #oppsalhudogfotpleie #oppsal #sko #vaske #badet #rørlegger #mordogmysterier #vox 

6 kommentarer
    1. Ikke lett Ã¥ sove i en bil med dere damene, – sÃ¥ det skjønner jeg ikke gikk. Ble litt shopping skjønner jeg, – og ingen snop….det er imponerende!
      Og det jeg er mest overrasket over er at det ikke ble middag pÃ¥ Marche……hva skjer???
      Fotbehandling er alltid deilig – lenge siden jeg har vært til behandling, – men mÃ¥ ta meg en tur snart.
      Klem :)))

    2. TerAnd: Det er slutt med snoopet på en stund nå serru :o)) Vi måtte ta en kjapp middag, for Anne måtte være hjemme til kl 17 da de skulle komme og bytte kjøleskapet de leverte feil med fryseren hun faktisk skulle ha!

    3. Fotpleie er deilig – bør snart fÃ¥ høstens nye time selv. Harryhandel er bra i ferien og Nordby er et kjært mÃ¥l for mange, takke være E6 gÃ¥r det fort unna.

    4. Vi er flinke til Ã¥ ta vare pÃ¥ resten av kroppen, men vi glemmer mange ganger føttene…. Det er ikke noe som er lurt Ã¥ gjøre, for de holder oss oppe ;o)) NÃ¥ som den svenske kronen har vært svak, har det lønn seg Ã¥ Harry handle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg