Jentekveld….

I går kveld var det jeg som hadde lørdagsgjester med god mat og litt attåt seinere på kvelden. Det er alltid koselig med disse kveldene, som er helt uformelle hvor vi sitter lettere henslengt i joggebukser med beina godt plantet i sofaen og skravler.

Selv om det er uformelt og avslappet så vil man gjerne at det skal se litt ordentlig ut når folk kommer, så jeg tok en runde med støvsugeren og støvkluten. Ikke noe stress… 


(bilde lånt fra www.godt.no)

Jeg hadde ikke den ringeste anelse hva jeg skulle servere damene, så jeg spurte Anne på fredagen om hun hadde noen ide. Hun syntes at det kunne være godt med Kyllingfilé fylt med hvitløkssmør, og som stekes i ovenen på rotgrønnsaker. Kylling hadde jeg i fryseren, men de andre tingene måtte jeg innom Ultra å skaffe på veg hjem.

Vi hadde rikelig med hvitløssmør både inni kyllingen og over grønnsakene… Ikke bare luktet det utrolig godt, men det smakte himmelsk også. Bare så synd at man blir så fort mett….

Etter middagen slang vi oss ned i stua og slappet av en stund, og skravlet… Anne hadde tatt med seg genseren hun strikket på, og tok frem den. Selv hadde jeg ment å ta fram duken min, men det ble ikke til at jeg kom så langt.

Når maten hadde fått lov til å synke ned, fant jeg fram knask og annet godis som vi koste oss med resten av kvelden. Har vært flink å holdt meg unna slikkerier en stund nå så det smakte farlig godt dette her!!

Kokosbollene kjøpte jeg på Ultra, og jeg var veldig spent på hvordan de smakte. Ofte så er sånne kokosboller man kjøper i dagligvarebutikkene seie og ikke så veldig gode, men disse her var så myke så de smeltet i munnen. Ikke var de så veldig søte heller, nam nam nam!!

Kattene var i sitt ess med så mange personer å gå til for å få kos… Vinja gikk etter hvert å la seg, mens Ronja ville ha masse oppmerksomhet å kom stadig for å bli klødd og rufset i pelsen. Kine var på pletten hun, og delte ut rikelig av begge deler, men frk Lillepuzdatter av Skånevik fikk liksom aldri nok, hehehehe!!

Når damene dro hjem til sitt igjen, kjente jeg at formen min ikke var så veldig bra… Jeg følte meg varm, tung i hode, tett i nesen og øynene sved veldig. Derfor gikk jeg relativt tidlig å la meg, for å være en lørdagskveld. Når jeg våknet til morran i dag hadde jeg dundrende hodepine, tett nese og veldig såre øyne. Nesen har åpnet seg, men formen er ikke akkurat tipp topp. Derfor blir det en veldig avslappende dag for denne damen her :o))

Ha en strålende søndag folkens, blogges ;o))

#kyllingfile #hvitløkssmør #rotgrønnsaker #middag #venner #koselig #uformelt #lørdag #godis #godterier #knask #katter #ronja #vinja 

12 kommentarer
    1. Det hørtes ut som en perfekt kveld det. For min del besløkte jeg Østensjøvannet i Oslo i går for første gang siden 1992. Fantastisk område, mye er sikkert forandret siden sist jeg var der. Tok bilder og kjente meg forsåvidt igjen. Resten av dagen slappet jeg av. Ha en fin kveld.

    2. Herlig!! Når jeg bilde av kokosbollene., så kom jeg på at jeg har en punsjebolle i kjøleskapet. Takk for påminnelsen av kalorier :))
      Men ønsker deg en behaglig søndagskveld videre!

    3. Håper formen er bedre, høstforkjølelsen lurer nå, så ikke la høstsola lure deg 🙁 Koselig med jentekveld, det skal jeg snart ha bare jeg får begynt i den nye jobben, turnusen er 5 dager på og 4 dager fri, perfekt, ikke sant 😀

    4. Lene S.: Høres ut som en perfekt turnus :o)) Hadde ikke vært meg i mot å jobbe sånn, men det går nok ikke hos meg!!

      Problemer med denne dumme høstsnuen er at jeg ikke føler meg helt i form, men heller ikke ordentlig syk. Går bare med feber i kroppen og hangler!! Det går nok over denne gangen også skal du se :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg