En flott musikalsk opplevelse

I flere dager har jeg gledet meg til jeg skulle se Lørenskog Kulturhus oppsetning av Jesus Christ Superstar, og i går var dagen kommet. Vi hadde våre plasser på nest bakerste rad, og siden salen ikke er så stor så vi helt perfekt. Det var akkurat passe avstand til scenen.

Ensamblet består av både kjente og ukjente sangere, men for en forestilling de har satt opp. Jeg kan egentlig beskrive den som en musikalsk orgasme, hvor den ene store stemmen etter hverandre fikk nakkehårene til å reise seg og gåsehuden til å prikke på armene. Jeg har bare sett filmversjonen av Jesus Christ Superstar fra 70-tallet med den hotte Ted Neeley, og var derfor veldig spent på hvordan den ville være som sceneversjon. Jeg levde meg helt inn fra musikken startet til det hele var over så altfor fort.


(kilde: rb.no)

Medvirkende:

Jesus: Espen Grjotheim
Judas: Knut Marius Djupvik
Maria: Mari Haugen Smistad
Pilatus: Morten Kenneth Remberg
Herodes: Trond Granlund
Simon: Jon Krogvold
Peter: Daniel Stähler
Ordfører: Åge Tovan
Prestene: Finn Evensen, Jon Haalnd, Ole Jørgen Holt Hansen
Vakter: Jonas Rygh, Atle Eikeland
Dansere: Viktoria Larsen, Karen Andfresen, Vibeke Andreassen, Trude Amalie Leirpoll, Madeleine Bjørlo
Koret: St. Laurentiuskoret m.fl.

Gå å se denne forestillingen, hvis du bor i nærheten og det finnes billetter igjen :o))

#musical #lørenskog #kulturhus #sang #musikk #jesuschristsuperstar

4 kommentarer
    1. Bra at du hadde en flott opplevelse. SÃ¥ det samme i Drammens teater engang men det du opplevde var sikkert mye bedre. Webber har skrevet mye bra og det er en haug med kjente lÃ¥ter i JCS. Sjøl hadde jeg en fin opplevelse i Oslo i gÃ¥r, var pÃ¥ en gratis operakonsert i Oslos første rÃ¥dhus. En flott opplevelse i en sÃ¥ gammel bygning. Kultur er viktig og det er mangt. Musikk er best live. Her har sola vært fremme noen timer nÃ¥. Ha en fin aften….

    2. Helge: En venninne og jeg har veldig lyst til Ã¥ gÃ¥ i Opera’n for Ã¥ se en opera. Mitt ønske er Tryllefløyten, men den er ikke satt opp for denne sesongen sÃ¥ vi mÃ¥ enten finne en annen eller vente til den kommer opp.

      Jeg er musikkelsker Ã¥ liker det meste, men har ikke fÃ¥tt sjangsen til Ã¥ overvære en opera siden jeg gikk pÃ¥ barneskolen… Ã…, da var jeg ikke sÃ¥ veldig interressert.

      Så flott at du hadde en fin opplevelse av besøket :o)) Sola kom for fult mot ettermiddagen, og det var ordentlig varmt og godt. Kattene og jeg lå rett ut på balkongen en stund å nøyt solen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg