Ikke i dag nei….

Når jeg hadde spist middag i dag sørget jeg for at jeg holdt meg i aktivitet, og ikke satt meg ned i godstolen. Jeg ville ikke ha en reprise fra i går, hvor jeg bare skulle slappe av en liten stund og endte opp med å sove altfor lenge.

Jeg hadde noen ting jeg bare måtte se å få gjort i dag…

Etter å ha spist lempet jeg den gamle stasjonære Compac PC’n min på skrivebordet, og begynte å skru i vei. Den gamle maskinen har stått inne i klesskapet mitt i noen år, og tatt opp masse plass. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle gjøre med den i lang tid, men så tok jeg beslutningen om å kassere den. Før det ville jeg fjerne harddiscen, men jeg har ikke hatt snøring på hvordan det skulle gjøres.

I dag googlet jeg litt og fant noen instruksjonsvideoer på YouTube, som ganske greit forklarte hvordan det skulle gjøres. Hvordan en harddisc så ut osv. Ingen av de pc’ene som var brukt i videoene var maken til min, men jeg klarte å fjerne skråget som beskytter PC’n. Jeg slapp å lete etter discen, for den var plassert på toppen rett under skråget. Ikke var den vanskelig å fjerne heller. Mens jeg var i farta fjernet jeg CD-rom også, for jeg tenkte at jeg kunne få bruk for den. Det blir nok ikke noe av det, så jeg regner med at den blir kastet sammen med PC’n.

Skal ta den med opp til Miljøstasjonen oppe på Lørenskog å kaste den der om noen dager!!


(Ilustrasjonsbilde)

For noen uker siden begynte det å renne vann både her og der fra steder det ikke skulle fra min kjære Dolce Gusto maskin. Jeg kjøpte den rett før jul i fjor så det skal vel være noe garanti på den. Jeg har brukt flere dager på å lete etter kvitteringen uten å ha lyktes, men i kveld endevendte jeg alle steder jeg har papirer å kvitteringen dukket tilslutt opp.

I morgen skal jeg dra innom Expert på Alna og levere den inn, og så får vi virkelig håpe at de kan reparere den for meg.

Mens jeg nå er i det tekniske hjørnet skal jeg forsøke å få orden på den nyinnkjøpte Huawei mobile wifi fra Netcom. Jeg har installert programmet på PC, men har ikke fått helt orden på internett tilgangen enda.

Ha en fortsatt fin kveld, blogges :o))

#compac #stasjonær #pc #harddisc #cdrom #dolcegusto #expert #alna #huawei

7 kommentarer
    1. Du driver med litt av hvert, flink du 😀 Vi kjøpte ogsÃ¥ Dolce Gusto pÃ¥ Expert, den begynte Ã¥ renne vann etter ca 1 Ã¥r, VI FIKK NY :-))) SÃ¥nne blir ikke reparert og garantien gjelder, sa damen kjekt og greit :-D. NÃ¥ har vi noen fridager, sÃ¥ nÃ¥ gÃ¥r turen til skogs, skal bli herlig med frisk luft 😉 Ha en fin torsdag – snart helg – igjen 😀

    2. Lene S.: Da er det fare for at jeg ikke fÃ¥r med min kjære røde maskin hjem igjen snufs….. Hehe, det viltigste er at jeg kan brygge kaffe ?? Jeg er veldig god pÃ¥ Ã¥ skru fra hverandre, men ikke like god pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ det sammen igjen. Kos deg masse med fridagene.

    3. Du har mye pÃ¥ tapetet, sjøl sÃ¥ har jeg masse ting og gjøre. Men i gÃ¥r var jeg effektiv etter jobb. Lagde middag først, vaska opp, vaska en sykkel(dvs regjøring av tannhjul bak og vask av kjede) og rydda og vaska et gulv. Det var lenge siden sist jeg var sÃ¥ effektiv – men du verden sÃ¥ deilig og fÃ¥ ting unna. Ha en vakker kveld.

    4. Hei igjen planteeksperten 😀 Naboen kom med en STOR Asalea til oss i dag som takk for noe vi ikke husker, he he he, men det var noe i sommer. Så til saka, hvordan steller du din Asalea, som varer og varer? Håper du svarer før denne visner, ha ha. Happy Halloween til deg :-)))

    5. Lene S.: jeg putter hele planten ned i en bøtte med vann når jorden begynner å bli tørr. Avhengig av temperatur så kan det bli et par ganger i uka. Den har stått i kjøkkenvinduet hele tiden, hvor den har fått passe med sol. Av erfaring liker de ikke varme fra panellovner. Min mamma hadde sine på soverommet og der var det aldri på varme. Lykke til med Azalean, håper du får den til ;o))

    6. Takk for gode rÃ¥d, den er like fin enda :-))) Her har vi varmepumpe og peis, sÃ¥ panelovner kan ikke fÃ¥ skylda hvis…Ha en kos helg og gjør mindre enn ingenting, jeg skal ut Ã¥ kjøpe gardiner nÃ¥ 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg