Juleexpo i går

I går var det opp litt tidligere enn hva jeg vanligvis pleier å gjøre på en lørdag, for jeg skulle til Juleexpo 2014 på Lillestrøm sammen med Anne, Ann-Karin og Kine. Vi hadde avtalt at vi skulle dra sånn at vi var der når de åpnet dørene. Ann-Karin og jeg bor ikke så langt fra hverandre så jeg dro bort å hentet henne først, og så plukket vi opp de andre to.

Det var litt kjølig ute i går så vi kjørte ned i kjelleren å parkerte der, for da fikk vi en varm bil når vi skulle hjem igjen litt senere.

Vi var litt tidlig ute så vi måtte stå en liten stund å vente før vi fikk komme inn… Anne hadde vært smart å kjøpt billetter på nettet dagen før til oss, så den køen vi sto i gikk ganske radig siden vi bare trengte å scanne billettene våre.

Det var jo så mange spennende ting å få med seg, og vi tok oss først et par runder for å se på alle standene og tilbudene. Min favoritt Løiten Lys var rett innenfor i hallen, og der var det mye flott. Allikevel ble det bare plastperler til å legge lysglassene mine for effekt. Enkelt andre handlet i handletraller :o))

Etter å ha gått rundt en stund var det på tide med en lunch-pause, og vi valgte elgburgere med sopp, løk og tyttbær med litt å drikke til. Jeg droppet tyttebær siden det ikke var noen favoritt. Vi spiste mye elgkjøtt da jeg var barn, men det var ikke noe jeg var veldig glad i. Burgeren derimot var nydelig… Jeg pleier vanligvis å bruke mye ketchup og sennep på burger, men droppet det denne gangen for virkelig å kjenne den gode smaken av kjøttet og tilbehøret :o))

Disse skjønne Alpakkaene var inne i hobby og strikke avdelingen…. 

Anne og Ann-Karin strikker en del og de begravde seg i garn å dukket opp igjen litt senere med hver sin pose…. Selv kjøpte jeg ikke noe garn, siden jeg nettopp har kjøpt en del for å strikke pulsvanter. Jeg må gjøre meg ferdig med noen av prosjektene mine nå inne det blir kjøpt inn til noen flere.

Hos Pascal var det et yrende liv, og han var sjarmerende å humoristisk… I tillegg så delte han ut smaksprøver på noe av den nydeligste konfektsjokoladen jeg noen gang har smakt. Han informerte om at man ville kjenne smaken i munnen lenge etter at sjokoladen var spist, og han hadde helt rett. Jeg kjøpte en eske med det samt en eske med forskjellige macaroner. 

Første og siste gangen jeg kjøpte macaroner var hos Ultra, og da ble jeg ikke imponert. Syntes ikke at det smakte noe godt i det hele tatt. 

Jeg måtte ta meg noen smaksprøver til kaffekoppen i går kveld, og det var en helt annen smaksopplevelse skal jeg love. Kommer nok til å rusle ned i Tollbugata i Oslo neste gang jeg har lyst på noen flere :o))

Etter å ha ruslet rundt der noen timer var vi i grunnen fornøyd, og satte nesen hjemover. Det ble en snartur innom Metro for at Anne skulle kjøpe en mascara + Black Design hvor jeg kjøpte noen lysglass til jul og bursdagspresang til Kine. Ann-Karin og jeg var innom Ultra på Bryn for å handle noen småting før jeg kjørte henne hjem.

Resten av kvelden satt jeg i stua og sløvet foran tvskjermen med pusene som byttet på å ligge i fanget mitt…. :o))

#juleexpo #lillestrøm #jul #stemning #utstilling #stand #løitenlys #elg #burger #sopp #løk #alpakka #garn #strikke #pascal #konfekt #sjokolade #macaron #metro #ultra #bryn #oslo #blackdesign #bursdag #gave #lysglass 

4 kommentarer
    1. Takk for i går:o). Det ble en trivelig dag. Også så mye fint å se på. Bank kortet mitt har fått nervøst sammenbrudd så det spørs om det blir noe shopping i morgen;o). Ha en fortsatt fin søndag alle tre!

    2. Ann: Takk det samme :o)) Det var en kjempeflott dag, og selv om jeg ikke syntes at jeg brukte så mye penger så gjorde jeg det alikevel. Grøss!!

      Vi får nok skjerpe oss i morgen, og ikke ta helt av!! Ha en fortsatt fin søndag du også!!

    3. Det er mye av den slags rundt forbi nå, det er salgsmesser av ymse art alt fra skoler via barnehager til menigheter. Det er julepynt av alle slag og til alle prisklasser og snart blir postkassene fulle av kg.vis av julegavetips. Det blir for mye på engang, man blir lei jula før den kommer. Men det er koslig med slike tradisjoner.
      Fine bilder og sikkert masse god konfekt. Ha en fin aften….

    4. Helge: Jeg er veldig glad i jula og tradisjonene rundt den. I år syntes jeg ikke det har vært så mye styr som før om årene. Skal på et julemarked til, men det er ikke før i desember. Jeg elsker å sette meg ned med kaffekoppen med all reklamen å kikke, men det er vel skjelden jeg kjøper noe av det :o))

      Konfekten ligger godt pakket bort til jula er her…. Jeg fikk noen smaksprøver av Pascal, sÃ¥ jeg vet hva jeg har i vente :o)) Ha en god kveld du ogsÃ¥!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg